کد خبر : 22729
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

سرویس ftp دانشگاه گیلان راه‌اندازی شد

سرویس ftp دانشگاه گیلان راه‌اندازی شد

هاتف‌خبر – به منظور تسهیل در دسترسی کاربران دانشگاه گیلان به نرم‌افزارهای تخصصی و عمومی مورد نیاز، سرور FTP آماده‌ی بهره‌برداری شده است.

   هاتف‌خبر – به منظور تسهیل در دسترسی کاربران دانشگاه گیلان به نرم‌افزارهای تخصصی و عمومی مورد نیاز، سرور FTP آماده‌ی بهره‌برداری شده است.
مرکز فاوا دانشگاه گیلان اعلام کرد: همچنین گروه‌های مختلف آموزشی این دانشگاه در صورت نیاز می‌توانند با مرکز فاوا برای بارگذاری فایلها و نرم‌افزارهای مورد نیاز دیگر مکاتبه نمایند.
پروتکل انتقال فایل یا FTP چیست؟
در زبان اینترنت ، FTP اشاره به پروتکل شبکه برای انتقال فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر دارد و از TCP شبکه کامپیوتر و یا اینترنت استفاده می کند.
منشا نام FTP برگرفته شده از File Transfer Protocol که به معنی پروتکل انتقال فایل است.
FTP نشان دهنده قابلیت های شبکه است و آن را قادر می سازد که کاربران فایلهای خود راآپلود و یا دانلود نمایند (فایل های متنی ساده، تصاویر، فایل های چند رسانه ای، و غیره).


کاربرد FTP چیست؟
شایعترین استفاده از FTP – برای اهداف انتقال داده ها است. همچنین از بزرگترین اهداف آن ارتباط رایانه‌های شخصی کاربران برای انتقال ,ویرایش,حذف و… برای وب سایتهای خود می باشد و این امر با استفاده از پارامترهای اتصال کامپیوتر به سرور میسر است.
FTP دانشگاه گیلان به منظور دسترسی سریعتر استادان و دانشجویان این دانشگاه به فایلهای مورد نیاز خود که ممکن است حجم بالایی نیز داشته باشند، ایجاد شده است. در این قسمت می توان به انواع نرم‌افزارهای مورد نیاز از جمله نرم افزار متلب، انواع سیستم عامل ها ، اتوکد و … دسترسی داشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.