کد خبر : 22573
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۱۷

مسابقه‌ی عکاسی دانشگاه‌های راه ابریشم در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

مسابقه‌ی عکاسی دانشگاه‌های راه ابریشم در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

هاتف‌خبر – دانشگاه گیلان با انتشار فراخوان از دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در مسابقه‌ی عکاسی دانشگاه‌های راه ابریشم دعوت کرده است.

    هاتف‌خبر – دانشگاه گیلان با انتشار فراخوان از دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در مسابقه‌ی عکاسی دانشگاه‌های راه ابریشم دعوت کرده است.
به گزارش «هاتف‌خبر‌» رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان روز یکشنبه در این باره به «ایرنا» گفت: شبکه‌ی دانشگاه‌های راه ابریشم نسبت به برگزاری مسابقه‌ی عکاسی با موضوع (کسب و کار و بازار در مسیر راه ابریشم) بین دانشجویان دانشگاه‌های عضو این شبکه، نموده است.
سعید رهسپار با اشاره به مهلت ارسال آثار که تا دهم خرداد ماه است افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند پنج عکس به دبیرخانه‌ی این مسابقه بفرستد. برای برگزیدگان این مسابقه نیز جایزه‌هایی ارزنده همچون بلیت رفت و برگشت و هزینه‌ی اسکان در برنامه‌ی گردهمایی سالانه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: عکسها به همراه فرم تکمیل شده‌ی پیوست باید به نشانی sunofficialphocos@gmail.com ایمیل شود.
شایان گفتن است با توجه به برگزاری سومین دوره‌ی همایش بین‌المللی مطالعات راه ابریشم که با عنوان «مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشم» در دانشگاه گیلان و نیز پیرو نشست رئیس دانشگاه گیلان با دبیرکل شبکه‌ی دانشگاه‌های راه ابریشم، در زمان برگزاری این همایش، دانشگاه گیلان موفق شد به جمع دانشگاه‌های راه ابریشم بپیوندد.
شبکه‌ی دانشگاه‌های راه ابریشم با هدف توسعه‌ی روابط علمی و فرهنگی کشورهای در مسیر راه ابریشم، تحکیم صلح و دوستی و احیای سنتهای مشترک ملتهای ذی‌ربط در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک و با حضور 78 دانشگاه از کشورهای مختلف جهان از سال 2015 تشکیل شده است.
این مجمع دارای چهار موسسه همچون شبکه‌ی اتحادیه‌ی رئیسان دانشگاه‌های راه ابریشم، انجمن بین‌المللی راه ابریشم، شبکه‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان دانشگاه‌های راه ابریشم و ارکستر سمفونی است.
در چارچوب این شبکه دانشجویان دانشگاه‌های عضو می‌توانند در رقابتهای بین‌المللی نگارشی WRICOS و عکاسی PHOCOS شرکت کنند که جایزه‌های ارزنده برای برگزیدگان در نظر گرفته می‌شود؛ فعالیتهای علمی این شبکه شامل حمایت از فعالیتهای پژوهشی همچون برگزاری همایشها، انجام پژوهشهای مشترک، تبادل استادان و دانشجویان، برگزاری فستیوالهای دانشجویی و … است.
با توجه به تحولات علمی و اقتصادی در شرق، اهمیت جاده‌ی ابریشم در تحول اقتصادی کشورهای آسیایی و عضویت دانشگاه‌های برجسته‌ی کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان و روسیه در این شبکه، عضویت در این شبکه گامی موثر در همکاریهای علمی و دانشگاهی و گسترش مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین ایران و دیگر کشورها در مسیر تاریخی جاده‌ی ابریشم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.