کد خبر : 22379
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

نماینده‌ی مجلس: باید به سمت تشکیل چند حزب قوی پیش رفت!

نماینده‌ی مجلس: باید به سمت تشکیل چند حزب قوی پیش رفت!

هاتف‌خبر – عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی معتقد است که پس از اجرای قانون استانی شدن انتخابات می‌توان به سمت اصلاح قانون احزاب با هدف تشکیل چند حزب قوی پیش رفت.

   هاتف‌خبر – عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی معتقد است که پس از اجرای قانون استانی شدن انتخابات می‌توان به سمت اصلاح قانون احزاب با هدف تشکیل چند حزب قوی پیش رفت.
به گزارش «هاتف‌خبر» ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با «خبرگزاری خانه ملت» با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و اهمیت حضور احزاب فعال در روند انتخابات، گفت: در مجموع رویکرد ما از لحاظ ساختار فکری و فرهنگی نسبت به احزاب رویکردی درست نیست.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در قوانین خود تعریفی برای احزاب نداریم در حالی که کشوری مثل عراق با پراکندگی قبیله‌یی بسیار، صرفاً باید از طریق حزبی وارد مجلس شوند که این امر به خاطر قانونی است که در این کشور وجود دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: جای تاسف است که حزب قوی استخواندار که شناسنامه‌دار بوده و سیستم مالی شفاف، سخنگو و روزنامه‌ی رسمی داشته باشند، نداریم و احزاب به مثابه‌ی برگ خزان شده‌اند که با موج انتخابات به وجود آمده و در پایان نابود می‌شوند. بدون اینکه به مردم پاسخگو باشند.
ابوترابی در ادامه با بیان اینکه باید حدود شش حزب قوی در کشور داشته باشیم، یادآور شد: تا پیش از سال 94 افزون بر 250 حزب داشتیم که پس از تصویب قانون احزاب در همان سال این تعداد به 150 حزب رسید اما باز هم زیاد است و باید به چند حزب انگشت شمار قوی برسیم.
وی قانون قوی احزاب و اجبار احزاب به پذیرش ویژگیهای تعیین شده را بسیار مهم دانست و افزود: از این طریق مردم در بلندمدت به لحاظ فرهنگی به دنبال احزاب می‌روند البته در مجلس فعلی این اتفاق نخواهد افتاد و به طور کل مجلس انگیزه‌یی برای تقویت احزاب ندارد.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی همچنین استانی شهرستانی شدن انتخابات را آغازی برای تقویت احزاب برشمرد و عنوان کرد: پس از اجرای این قانون و بررسی بازخوردها می‌توان قانون احزاب را نیز اصلاح کرد تا احزاب به شکل مستحکمتری تقویت شوند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون ماده‌ی 10 احزاب طرحی برای اصلاح قانون احزاب دارند که علی‌رغم اینکه در مجلس فعلی به نتیجه نخواهد رسید باید در مجالس آتی دنبال شود تا بتواند در نهایت به احزاب قوی در کشور دست یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.