کد خبر : 22258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

عزم جدی شهرداری منطقه‌ی یک در برخورد با ساخت‌و سازهای غیرمجاز

عزم جدی شهرداری منطقه‌ی یک در برخورد با ساخت‌و سازهای غیرمجاز

هاتف‌خبر – مهندس ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه‌ی یک رشت گفت: برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز گامی مهم و موثر در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی است.

   هاتف‌خبر – مهندس ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه‌ی یک رشت گفت: برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز گامی مهم و موثر در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شهرداری منطقه‌ی یک رشت، مهندس عطایی با اعلام تشکیل کمیته‌ی مقابله‌ی قاطع و جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به برخی تخلفات ساخت‌وساز در منطقه‌ی یک اشاره نمود و افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز به معنای نقض قوانین و ضوابط شهرسازی است و توسعه‌ی شهر در گرو حل مشکلات موجود در قالب ساماندهی و برخورد جدی و قاطع با متخلفان در این زمینه برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی است.
وی در توضیحی از کارکرد ماده‌ی ۱۰۰ قانون شهرداریها با بیان اینکه مهمترین کارکرد این ماده‌ی قانونی، پیشگیری از تخلفات ساختمانی است، بیان کرد: ماده‌ی ۱۰۰ شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت‌وسازهای شهری فعالیت می‌کند و مالکان زمینها و املاک واقع در محدوده‌ی شهر پیش از هر اقدام به تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت‌وساز باید از شهرداری پروانه(مجوز) اخذ نمایند و شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه‌ی صادره در زمینهای محصور و غیرمحصور است.


مهندس عطایی یکی از تخلفات رایج‌ در ساخت‌وساز را تخلف عدم رعایت شهرسازی و اصول فنی و عدم استحکام بنا از سوی سازندگان دانست و گفت: از جمله پیامدهای این موضوع آشفتگی سیمای شهری و بروز خطرات جانی و مالی برای مالکان و خریداران می‌توان عنوان کرد که لطمه‌هایی جبران‌ناپذیر به شهر و شهروندان وارد می‌کند.
مدیر شهرداری منطقه‌ی یک رشت سپس تصریح کرد: به‌طور دائم و مستمر پایش و رصد همه‌ی منطقه انجام می‌شود و با هر ساخت‌وساز غیرمجاز با قاطعیت مقابله می‌کنیم.
وی ادامه داد: تخلیه‌ی غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی نیز سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می‌کند و مشکلاتی برای ایمنی وسایل نقلیه و محیط زیست ایجاد می‌کند و جلوگیری از تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه‌ی جاده‌ها مورد تاکید مدیریت شهری است.
مهندس ناصر عطایی در ادامه اظهار امیدواری کرد: شهرداری بتواند در راستای داشتن شهری زیبا و عاری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز گامهایی موثر را در توسعه‌ی شهری بردارد.
در پایان وی توصیه‌یی هم برای شهروندان داشت و اعلام نمود: شهروندان محترم برای احداث بنا به شهرداری مراجعه نمایند و نسبت به دریافت پروانه از شهرداری اقدام کنند تا به منظور دریافت عدم خلاف و پایان کار صرفاً بر اساس پروانه‌ی ساختمانی احداث بنا شود و از احداث هر گونه بنای اضافه و ساخت‌وساز غیرمجاز که شهروندان را با شرایط دشوار روبه‌رو خواهد نمود، خودداری شود. همچنین شهروندان و خریداران عزیز ملکی پیش از انجام هر گونه معامله و خرید زمین یا ساختمان ضمن مراجعه به شهرداری از نوع کاربری زمین وعدم تخلف ساختمان مورد معامله مطمئن گردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.