کد خبر : 22164
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تاکید کرد: پیوستن مدیران به «پویش همرکاب شو» ضرورت دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تاکید کرد: پیوستن مدیران به «پویش همرکاب شو» ضرورت دارد

هاتف‌‌خبر- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: «روز ایمنی و حمل و نقل» نقطه‌ی عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه‌ی رانندگی در شهرها است و یکی از ضروریات امروز پیوستن مدیران به «پویش همرکاب شو» است.

   هاتف‌‌خبر- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: «روز ایمنی و حمل و نقل» نقطه‌ی عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه‌ی رانندگی در شهرها است و یکی از ضروریات امروز پیوستن مدیران به «پویش همرکاب شو» است.
به گزارش «هاتف‌ظ صبح روز هفتم اردیبهشت ماه امسال به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی ایمنی حمل و نقل» دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارائه‌ی طرح جامع ایمنی حمل و نقل رشت و آیین رونمایی و آغاز به کار «پویش همرکاب شو» با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان گیلان و شماری از مدیران شهرداری، مشاوران و صاحبنظران بخش حمل و نقل و ترافیک شهری و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی در تالار گفت‌وگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.
به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه‌های شهرداری رشت، مهندس فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با حضور در این نشست «روز ایمنی و حمل و نقل» را نقطه‌ی عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه‌ی رانندگی توصیف کرد و گفت: تلاش در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی است.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به نحوه‌ی شکلگیری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و نامگذاری «روز ملی ایمنی حمل و نقل» گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه‌ی ۸۰ به ویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه‌ریزی نماید که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط در بخش راه، حمل و نقل و پلیس، تصادفات روند کاهشی پیدا کرد.
وی افزود: امروز به مناسبت «روز ملی حمل و نقل و ایمنی» دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارائه‌ی طرح جامع ایمنی حمل و نقل شهر رشت و رونمایی از «پویش همرکاب شو» برگزار شد که در آن ضمن ارائه‌ی طرح از سوی مشاوران حاضر در نشست مدعوین و همشهریان را به پیوستن در «پویش همرکاب شو» دعوت کردیم.
مهندس جمشیدپور با تاکید بر ضرورت پیوستن مدیران به این پویش خاطر نشان کرد: اگر استفاده از دوچرخه در همه‌ی ادارات، ارگانها و بخشهای دولتی و خصوصی فراگیر شود خواهیم دید که در آینده‌یی بسیار نزدیک دوچرخه در سبد حمل و نقل شهروندان قرار گرفته و به واسطه‌ی آن شاهد استقرار مداوم هوای پاک و کاهش چشمگیر تصادفات درونشهری خواهیم بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: اگر مدیران و چهره‌های محبوب مردمی پیشگام استفاده از دوچرخه شوند به زودی سیلی عظیم از شهروندان به تبعیت از مدیران همراه ما در این پویش خواهند شد.


محمدحسن هادی‌زاده مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت نیز در این نشست در گفت‌وگو با واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه‌های شهرداری رشت گفت: مبحث ایمنی و حمل و نقل از سال ۹۵ به صورت جدی توسط جهاد دانشگاهی و مهندسین مشاور طرح و برنامه‌ی اریانا آغاز شد و نتایج آن مطالعات به مناسبت «هفته‌ی حمل و نقل» هر ساله با موضوعات جدید ارائه می‌گردد.
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت مطالعات مهندسین مشاور را سند فعالیتهای شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: این مطالعات در زمینه‌ی ایمنی است و مبنای فعالیتهای اجرایی آن با همکاری دیگر دستگاه‌ها انجام می‌گردد.
وی با اشاره به «پویش همرکاب شو» افزود: این پویش نیز در راستای افزایش توجه به حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا است و قرار شد در این کمپین با ایجاد مشارکت اجتماعی و همکاری سازمانهای مردم نهاد جذابیتهای استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله‌ی پاک در زمینه‌ی حمل و نقل تبلیغ و ترویج گردد.
هادی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه‌ی استفاده از دوچرخه در رشت، بسیار کم است در این پویش سعی بر آن است تا با ترویج استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله‌ی حمل و نقل شخصی ضمن تلاش در کاهش هدر رفت وقت شهروندان، شهر رشت را به شهر دوچرخه‌ها معروف نماییم.


رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با قدردانی از برگزارکنندگان دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت خاطر نشان کرد: هفتم اردیبهشت «روز ملی ایمنی و حمل و نقل» است و در بسیاری از شهرهای کشور دستگاه‌های متولی بخش حمل و نقل چه در داخل و چه در خارج از شهر برنامه‌های متنوعی از مجموعه اقدامات خود ارائه می‌دهند.
سرهنگ محمدی ارائه‌ی سند چشم‌انداز فعالیتهای شهرداری رشت در بخش حمل و نقل را یکی از مهمترین کارهای مجموعه‌ی مدیریت شهری رشت در این روز عنوان کرد و گفت: دوچرخه یک وسیله‌ی پاک و ایمن است و باید گفت که طبق نظر کارشناسی به واسطه‌ی سرعت کم دوچرخه نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل تصادفات با دوچرخه بسیار اندک است.
وی با اعلام آمادگی پلیس در ارائه‌ی جانمایی نقاط پرحادثه تصریح کرد: پلیس آمار دقیقی از این نقاط دارد لذا با استقرار جی‌پی‌اس‌ها می‌توان نقاط را به صورت گسترده معرفی کرد.
رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر اینکه تقاطعهای متعدد گره‌های ترافیکی بسیاری را ایجاد می‌کند، گفت: در شهرهای بزرگ با ایجاد دوربرگردان غیرهمسطح شاهد تصادفاتی کم و باز شدن گره‌های ترافیکی خواهیم بود. بنا براین شایسته است تا در کلانشهر رشت، تقاطعهای همسطح بسته و با ایجاد دور برگردانهای غیرهمسطح کاهش آمار تصادفات را سبب شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.