کد خبر : 22140
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

64 درصد مطالبات سال گذشته‌ی بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

64 درصد مطالبات سال گذشته‌ی بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: تقویت و گسترش سبک زندگی سلامت‌محور ضروری است و سازمان بیمه سلامت در مرامنامه‌ی خود، به حفاظت مالی و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و همچنین کاهش پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب آنها، توجه دارد.

   هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: تقویت و گسترش سبک زندگی سلامت‌محور ضروری است و سازمان بیمه سلامت در مرامنامه‌ی خود، به حفاظت مالی و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و همچنین کاهش پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب آنها، توجه دارد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر علی اکبری این مطلب را در آیین گرامیداشت «هفته‌ی ملی سلامت» عنوان کرد و افزود: با توجه به شعار «هفته‌ی سلامت» که «مراقبتهای اولیه‌ی بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است باید همه‌ی افراد جامعه خدمات مورد نیاز سلامت را با هیچ فشار مالی دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: در راستای نیل به پوشش همگانی سلامت در جامعه موانع متعددی وجود دارد که می‌توان از این موانع به محدودیت منابع، ناپیوستگی خدمات سلامت و محور نبودن فرد اشاره کرد، پس خدمات سلامت که به مردم ارائه می‌شود بیشتر ناپیوسته و درمانگرا است، به جای فردمحور بودن، بیمارستان‌محور و بیمارمحور است و این مساله مشکلات متعددی را در دستیابی به خدمات مورد نیاز ایجاد می‌کند و باعث می‌شود خدمات با هزینه‌ی بالا و باکیفیت پایین ارائه شده و منجر به ناکارآمدی استفاده از منابع و نیز راضای نبودن بیماران از خدمات سلامت می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین یادآور شد: دراین راستا ارتقای سواد سلامت جامعه، مشارکت و بهره‌مندی از خردجمعی، نقشی اجتناب‌ناپذیر در تضمین سلامت مردم و تغییر رفتار و سبک زندگی آنان دارد.
دکتر علی اکبری با اشاره به اهمیت مدیریت منابع وترویج رفتارهای منطقی گفت: مدیریت منابع و منطقی نمودن رفتارها یکی از مهمترین اولویتهای سازمان بیمه سلامت است که برای تحقق این مهم، توجهی ویژه به بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات باکیفیت همراه با رعایت تکریم و احترام و نیز جلب اعتماد عمومی بیمه‌شدگان متناسب با پیام روز هفتم «هفته‌ی سلامت» که «سلامت، جمعیت و خانواده» است، ضرورت دارد و دراین راستا باید از مشارکت حداکثری همه‌ی ذی‌نفعان در راستای مدیریت هزینه بهره‌مند شویم و در این بین همراهی و همگامی همه‌ی موسسات درمانی مد نظر قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: بهره‌مندی از خردجمعی و مشارکت همه‌ی متخصصان، کارشناسان و همکاران طرف قرارداد، صاحبنظران و دلسوزان نیز در ایجاد زندگی سالم بسیار موثر خواهد بود که از همه‌ی این موارد بهره خواهیم برد.
دکتر اکبری در باره‌ی ارتقای سطح سواد سلامت نیز گفت: سبک زندگی سلامت‌محور و رابطه‌ی بین سواد سلامت و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت بیمه‌شدگان چه شهری و روستایی اثری مثبت دارد و از طرفی چون سلامتی به عواملی همچون سبک زندگی سالم، ژنتیک و محیط مراقبتهای پزشکی نیاز دارد یعنی سبک زندگی سلامت‌محور به عنوان یک پدیده‌ی مولتی فاکتوریال(چندعلتی) و چند بعدی به الگوهای مختلف رفتاری که می‌تواند برای جلوگیری از مشکلات مربوط به سلامت و تامین‌کننده‌ی سلامت برای فرد باشد شامل اعمالی همچون رژیم غذایی، مصرف نکردن سیگار، مدیریت استرس، رعایت بهداشت شخصی، استفاده از رژیم غذایی کم‌نمک، تغذیه‌ی سالم، خواب کافی(8-7 ساعت) و روی آوردن به ورزش مرتب از عواملی هستند که در ایجاد زندگی سالم نقش دارند.
وی افزود: انسان سالم جامعه‌ی سالم را تشکیل می‌دهد و از ماحصل جامعه‌ی سالم و انسان سالم، توسعه‌ی پایدار جامعه شکل خواهد گرفت. پس انسان سالم، عالم و آموزش‌دیده می‌تواند زندگی سالم را پایه‌گذاری کند و به اعتبار شعار «هفته‌ی سلامت» سبک زندگی سلامت‌محور ایجاد خواهد شد و هر چه سبک زندگی‌محور بالاتر باشد آنوقت سلامت اجتماعی نیز بالاتر خواهد بود به همین دلیل تقویت و گسترش سبک زندگی سلامت‌محور در جامعه به افزایش سلامت اجتماعی منجر خواهد شد.
دکتر علی اکبری در ادامه با اشاره به پرداخت 64 درصد از مطالبات سال گذشته‌ی طرفهای قرارداد با بیمه سلامت گفت: اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان به منظور صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و دریافت خدمات باکیفیت از موسسات درمانی طرف قرارداد، پیگیریهای لازم برای پرداخت به موقع مطالبات مراکز ارائه‌دهنده‌ی خدمات درمانی در بخشهای دولتی و خصوصی را وظیفه‌ی خود می‌داند و با تلاش مدیران ارشد سازمان متبوع، از مجموع مطالبات سال 97 بخشهای دولتی وخصوصی که مبلغ ۴.۶۷۱ میلیارد ریال بوده 64 درصد مطالبات سال 97 یعنی جمعاً به مبلغ ۳.۹۵۶ میلیارد ریال (که از این رقم در دو ماهه‌ی فروردین و اردیبهشت امسال مبلغ 283 میلیارد ریال) بوده پرداخت شده است.
این پرداختیها شامل:
الف) مطالبات بخش دولتی دانشگاهی تا پایان مهر ماه 97 تسویه شده است و بابت دو ماهه‌ی آبان و آذر علی‌الحساب پرداخت گردید.
ب) مطالبات پزشکان(عمومی، متخصص و فوق‌تخصص) و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی بخش خصوصی تا پایان آبان ماه 97 پرداخت شده است.
ج) مطالبات دیگر بخشهای خصوصی(بیمارستانهای خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، فیزیوتراپی و…) تا پایان مهر ماه 97 پرداخت شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در پایان افزود: افزود: حدود 36 درصد باقیمانده‌ی مطالبات نیز با پیگیری لازم در آینده‌یی نزدیک پرداخت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.