کد خبر : 21938
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱

شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت گیلان فعالتر شد

شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت گیلان فعالتر شد

هاتف‌خبر – این هفته مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در نشست شورای اطلاع‌رسانی این اداره‌ی کل که با حضور معاونان وی و شماری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان برگزار شد، روی سه محور اساسی تاکید کرد.

هاتف‌خبر – این هفته مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در نشست شورای اطلاع‌رسانی این اداره‌ی کل که با حضور معاونان وی و شماری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان برگزار شد، روی سه محور اساسی تاکید کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در این نشست دکتر علی اکبری «بر استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی»، «نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه» و «دریافت خدمات درمانی مددجویان کمیته‌ی امداد» به عنوان سه محور اساسی بحثی که اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان بر آنها امسال تاکید دارد، اشاره کرد.
وی خاطر نشان نمود: بر اساس برنامه‌ی کشوری مددجویان کمیته‌ی امداد در شهرهای بیش از 20 هزار نفر جمعیت با برخورداری از دفترچه‌ی بیمه سلامت می‌توانند از خدمات درمانی بهینه بهره‌مند شوند.
دکتر علی اکبری سپس به برنامه‌ی خدمات الکترونیک بیمه سلامت در پنج استان کشور که باید در ششماهه‌ی نخست امسال انجام شود، اشاره نمود و گفت: استانهای گیلان، مازندران، گلستان، زنجان و آذربایجان شرقی از استانهایی هستند که برنامه‌ی خدمات الکترونیک بیمه سلامت باید در آنها در ششماهه‌ی نخست امسال اجرا شود.


مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک باید در همه‌ی شهرهای استان گیلان اجرا شود، گفت: هم‌اکنون این اقدام در ماسال و رضوانشهر انجام می‌شود که باید به همه‌ی شهرهای استان تسری پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: با انجام این کار بیمار با مراجعه به پزشک زیرپوشش این برنامه، دیگر نیاز به دفترچه‌ی بیمه ندارد و تنها با ارائه‌ی کد ملی، هویت بیمار و پوشش بیمه‌یی او مورد تایید قرار می‌گیرد.
دکتر علی اکبری بهره‌گیری از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی را در شورای اطلاع‌رسانی از برنامه‌های این اداره‌ی کل عنوان کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت ایران مرامنامه‌یی را برای شورای اطلاع‌رسانی تصویب کرده که در این مرامنامه مدیریت منابع و مصارف به شکلی منطقی با رفتارهای طرفهای قرارداد و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و همچنین دریافت‌کنندگان خدمت، مورد توجه قرار گرفته و از حق و حقوق همه‌ی افراد مرتبط صیانت و حفاظت می‌شود.
وی ادامه داد: فرهیختگان جامعه، می‌توانند بر اساس این مرامنامه‌ی موجود که بندهای دهگانه دارد به منظور تحقق اهداف سازمان ماهی یکبار دور هم جمع شوند و این ارتباط مستقیم و تنگانگ با افراد می‌تواند ما را به اهداف ترسیم شده‌ی سازمان بیشتر نزدیک کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین خاطر نشان کرد: یکی از اهداف شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت این است که با ارائه‌دهندگان خدمت و با جلب همکاری و همیاری موسسات، پزشکان، انجمنهای علمی و تخصصی، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمانهای بیمه‌گر و همه‌ی افراد مرتبط در جهت مدیریت منابع و منطقی کردن رفتارها پیش برویم.
دکتر علی اکبری اضافه کرد: اداره‌ی کل بیمه سلامت در نظر دارد تا در جلسات شورای اطلاع‌رسانی از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی برای کاهش مشکلات و ارائه‌ی خدمات مطلوبتر به مردم در زمینه‌های فرهنگسازی، افزایش سواد سلامت بیمه‌شدگان، ترویج مدیریت منابع انسانی و… استفاده کند.
وی در پایان گفت: راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۶۶۶ هم در جهت برقراری ارتباط مستقیم با مردم و مدیران ارشد سازمان انجام شده و این سامانه به عنوان پل ارتباطی مستقیم آماده‌ی دریافت نظرات، پیشنهادها و … همچنین پاسخگویی به افراد زیر پوشش بیمه سلامت است.
گفتنی است هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان گیلان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.