کد خبر : 21838
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

دو کتابخانه‌ی عمومی استان گیلان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

دو کتابخانه‌ی عمومی استان گیلان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

   هاتف‌خبر – مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با ارائه‌ی گزارشی از مهمترین فعالیتهای این اداره‌ی کل از تکمیل عملیات توسعه‌ی «کتابخانه‌ی عمومی شهید باهنر لاهیجان» و ساخت «کتابخانه‌ی عمومی چوبر تالش» در سال ۱۳۹۸ خبر داد. به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، پریسا کرمی با اشاره به

   هاتف‌خبر – مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با ارائه‌ی گزارشی از مهمترین فعالیتهای این اداره‌ی کل از تکمیل عملیات توسعه‌ی «کتابخانه‌ی عمومی شهید باهنر لاهیجان» و ساخت «کتابخانه‌ی عمومی چوبر تالش» در سال ۱۳۹۸ خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، پریسا کرمی با اشاره به نقش پراهمیت کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: این جایگاه ویژه ایجاب می‌کند تا از همه‌ی ظرفیتهای موجود کشور برای رسیدن به اهداف مورد نظر بهره ببریم که خوشبختانه با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده توانسته‌ایم در جهت اجرای سیاستهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گامهایی مثبت و ارزشمند برداریم.
وی ایجاد جذابیت خواندن در کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهمترین اهداف این مجموعه در استان گیلان عنوان کرد و با اشاره به برگزاری بسیاری از ویژه برنامه‌های فرهنگی، استقبال از این برنامه‌ها و بهبود هر چه بیشتر شاخصهای کتابخانه‌یی استان گیلان در سال۹۷ را نشاندهنده‌ی موفقیت در این زمینه دانست.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روی این مجموعه را تعیین تکلیف وضعیت پروژه‌های در دست ساخت کتابخانه‌های عمومی استان گیلان عنوان کرد و گفت: ساخت ۱۱ کتابخانه‌ی عمومی در استان گیلان با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۵ درصد می‌تواند به حل یکی از مهمترین مشکلات استان در زمینه‌ی سرانه‌ی فضای مطالعه کمک کند.
پریسا کرمی افزود: خوشبختانه مسوولان استانی برای تکمیل این کتابخانه‌های عمومی عزمی جدی دارند و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم در سال ۹۸ عملیات توسعه‌ی «کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان» و ساخت «کتابخانه‌ی عمومی چوبر شهرستان تالش» را به پایان برسانیم و این دو کتابخانه‌ی عمومی را به مردم کتابخوان این شهرها تقدیم کنیم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان سپس به عملیات بهسازی و شادابسازی پنج کتابخانه‌ی عمومی «خاتم الانبیا(ص)» و «امام حسن مجتبی(ع)» رشت، «کتابخانه‌ی عمومی سیار قاصدک»، «کتابخانه‌ی عمومی حکیم ابوالقاسم فردوسی کلشتر» و کتابخانه‌ی عمومی امام جعفر صادق(ع) لوشان» نیز اشاره کرد و گفت: این کتابخانه‌های عمومی با اعمال تغیرات اساسی و بهبود شرایط فیزیکی در کمترین زمان ممکن شادابسازی شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.
وی همچنین پیگیریهای متعدد برای پایان عملیات اساخت بزرگترین کتابخانه‌ی مرکزی شمال کشور در شهر رشت را از دیگر اقدامات این مجموعه در طول امسال عنوان کرد و از پیشرفتهای امیدبخش آن در جهت جذب اعتبارات عمرانی برای پایان این پروژه خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.