کد خبر : 21590
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

در آیین بزرگداشت «موسیو آرسن» مطرح شد؛ راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی تجلیل از نیکوکاران در رشت ضروری است

در آیین بزرگداشت «موسیو آرسن» مطرح شد؛ راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی تجلیل از نیکوکاران در رشت ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در آیین بزرگداشت شادروان آرسن میناسیان:
راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی تجلیل از نیکوکاران در رشت ضروری است

   هاتف‌خبر – سیدحسین ضیابری سیدین – به همت و تلاش شورای اسلامی شهر رشت و با همکاری شهرداری این شهر و مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره‌ی کل بهزیستی استان، مجمع خیران گیلان، انجمن داروسازان استان گیلان و مدیریت آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت روز پنجشنبه‌ی گذشته ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ آیین بزرگداشت موسیو آرسن میناسیان نیکوکار سرشناس گیلانی در مجتمع فرهنگی، هنری خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد.
در این آیین که محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، شماری از مدیران شهرداری، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دکتر محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان، دکتر محمد حسن‌پور رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، مسوولان و همکاران مجمع خیران گیلان، برخی از مسوولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و همچنین جمعیتی پرشمار از شهروندان رشتی حضور داشتند، عاقل‌منش با تبریک گفتن بعثت رسول اکرم(ص) در سخنانی تاکید کرد: در روزهایی که در سراسر کشور مشکلات بسیاری بر اثر وقوع سیل و ایجاد خرابیهای بسیار به دلیل بارش باران به وجود آمده است با همه‌ی سیلزدگان استانهای مختلف کشور ابراز همدردی می‌کنیم و در این روز نام آرسن میناسیان بزرگ را مطرح می‌نماییم و برای همه‌ی درگذشتگان و شادی روحشان صلوات می‌فرستیم.


رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به همکاری و کمک مردم به سیلزدگان گفت: مردم ایران ثابت کرده‌اند در همه‌ی مراحل زندگی همراه عزیزانشان هستند و هر جایی که نیاز به کمک و یاری باشد دریغ نمی‌کنند و این روزها می‌بینیم در فضای مجازی با ایجاد کمپین به هر شکل ممکن دارند کمکها و همدلیهای خود را بروز می‌دهند که نشانه‌ی عظمت و بزرگی ایرانیان است و اما امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا به یاد بزرگمردی از این دیار سنت نیکوی تجلیل از نیکوکاران را به جای آوریم.
وی سخنانش را اینگونه ادامه داد: موسیو آرسن در چهاردهم فروردین ۱۳۵۶ با بدرقه‌ی مردم شهر رشت به خانه‌ی ادبی خود همراهی شد و این حضور و این همراهی حاصل تلاش، کوشش و مهرورزی به مردی است که یک عمر تلاش بی‌وقفه و پرثمرش در جان مردم این شهر نشسته. شما ببینید برای اجرای یک مراسم تا تبلیغ نشود کسی نمی‌آید اما برای آرسن و به عشق او عزیزان در این بین تعطیلی در اینجا جمع شده‌اند تا یاد و خاطره‌اش را گرامی بدارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با اشاره به ویژگیهای نیکوی موسیو آرسن گفت: آرسن میناسیان کسی بود که آیت‌الله ضیابری به او عشق می‌ورزید و بسیاری از شخصیتهای برجسته و نیکوکار عصر خویش را دور خود جمع کرد و اقدامات ماندگاری را انجام داد که آثارش تا همین امروز بر جای مانده است.


عاقل‌منش راه‌اندازی نخستین داروخانه‌ی شبانه‌روزی کشور و تأسیس نخستین آسایشگاه معلولین و سالمندان کشور در رشت را یادگارهای زیبای آرسن میناسیان عنوان نمود و گفت: راه «آرسن» همچنان با حضور نیکوکاران برجسته‌ی شهرمان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: شخصیتهای برجسته‌یی همچون آیت‌الله ضیابری، دکتر حکیم‌زاده و خیرانی همچون زنده یاد استقامت و چینی‌چیان، آرسن را در انجام کارهای نیکو همراهی می‌کردند و رفتار فردی موسیوآرسن هم به گونه‌یی بود که توجه هر شخصیت و افراد را به خودش جلب می‌کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی برای تجلیل از نیکوکاران هم تاکید نمود و افزود: باید در زمانهای مختلف قدردان نیکوکاران عصر و دوره‌ی خویش باشیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و نیکوکاران دیگر از شخصیت برجسته‌یی همچون موسیو آرسن الگو می‌گیرند، افزود: امیدوارم ما هم با انجام این برنامه توانسته‌ باشیم در معرفی ابعاد شخصیتی این نیکوکار بزرگ قدم برداشته و در آینده با اجرای برنامه‌های دیگر گامهای بیشتری برداریم.


در ادامه‌ی این آیین فیلم مستند «موسیو آرسن» کاری از عبدالستار کاکایی برای حاضران به نمایش در آمد و از دست‌اندرکاران ساخت این فیلم نیز تجلیل و قدردانی شد.
پس از برگزاری این آیین ویژه، بسیاری از شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شادروان آرسن میناسیان واقع در مدرسه‌ی ارامنه‌ی رشت یاد و خاطره‌ی این نیکوکار برجسته‌ی گیلان را گرامی داشتند.
در این برنامه‌هم محمدحسن عاقل‌منش با قدردانی از حضور همگان ابراز امیدواری کرد تا تندیس موسیو آرسن در پایان نیمه‌ی نخست امسال در رشت رونمایی گردد.
وی خاطر نشان کرد: یاد و خاطره‌ی موسیو آرسن و همه‌ی نیکوکاران شهرمان در دلهای مردم تا همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.