کد خبر : 21519
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲:۴۱

نامی که رئیس جمهور بر سال ۹۷ نهاد؛ «دشوار پرافتخار»

نامی که رئیس جمهور بر سال ۹۷ نهاد؛ «دشوار پرافتخار»

هاتف‌خبر – رئیس جمهوری در نشست توسعه و برگزیدگان استان گیلان که در تالار مخابرات منطقه‌ی گیلان برگزار شد در سخنانی مبسوط در باره‌ی مسائل مهم کشوری سخن گفت و با تاکید بر اینکه سال 97 با وجود همه‌ی دشواریهایی که داشته سالی پرافتخار است چون مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف آن افتخارآفرینی کرده‌اند، این سال را سال «دشوار پرافتخار» نامید.

   هاتف‌خبر – رئیس جمهوری در نشست توسعه و برگزیدگان استان گیلان که در تالار مخابرات منطقه‌ی گیلان برگزار شد در سخنانی مبسوط در باره‌ی مسائل مهم کشوری سخن گفت و با تاکید بر اینکه سال 97 با وجود همه‌ی دشواریهایی که داشته سالی پرافتخار است چون مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف آن افتخارآفرینی کرده‌اند، این سال را سال «دشوار پرافتخار» نامید.
به گزارش «هاتف‌خبر» حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در فرازی مهم از سخنان خود تاکید کرد: از دولت انتقاد کنید کما اینکه انتقاد می‌کنید. خیلها انتقاد ملایم انجام می‌دهند و خیلیها هم تند و تیز انتقاد می‌کنند به هر حال می همه را پذیرا هستیم چون بالاخره یک جایی یا یک کسی باید باشد که بتوان به او راحت انتقاد کرد(این جمله‌ی دکتر روحانی با تشویق شدید حاضران همراه بود)
گزیده‌یی از سخنان دکتر روحانی را به شرح زیر بازتاب می‌دهیم.

*مشاهده‌ی احساسات گرم و لبخند مردم در مسیر تردد و عبورم از شهرها مرا شرمنده می‌کند، چرا که می‌دانم امسال مردم سال سختی را تحمل کرده‌اند اما وقتی با من روبه‌رو می‌شوند دستی تکان می‌دهند، لبخندی می‌زنند و نگاه محبت‌آمیز هدیه می‌دهند. این معنایش آن است که اگر چه ما مشکل داریم اما می‌فهمیم که شرایط چیست و کسانی که مسوولیت در شرایط عادی دارند کار نمی‌کنند.

* در شرایط کنونی کشور عادی نیست با تلاش و کوشش مسوولان یک سرمایه‌گذار پیدا می‌شود، وارد ایران می‌گردد اما به محض خروج از کشور هنوز پای تفافقنامه نرسیده، بلافاصله از خزانه‌داری آمریکا با او تماس گرفته می‌شود که اگر در ایران سرمایه‌گذاری کنید ویزای به شما و بستگانتان داده نمی‌شود و چنین و چنان می‌شوید.

* دولت آمریکا به دروغ می‌گوید که تنها با نظام و حکومت ایران مشکل دارد. آنها حتی برای ساخت یک مرکز دارویی برای مردم اعمال فشار می‌کنند. اگر این جنایت علیه بشریت نیست پس چیست؟ مشکل آنان برجام و مذاکرات هسته‌یی هم نیست. امروز آنان با همه مشکل دارند. حکومت آمریکا ظاهراً از آزار دیگران خوشش می‌آید و رئیس جمهورش به صراحت می‌گوید ما افتخار می‌کنیم که از تعهدات بین‌المللی به راحتی خارج می‌شویم.

*دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم ما را خسته کنند و اعتماد بین مردم و مسوولان را از بین ببرند. بی‌تردید اگر مردم به مسوولان و خادمان خود اعتماد نداشته باشند، هیچ کاری هم پیش نخواهد رفت.

* دولت در کنار مردم و تولیدکنندگان داخلی بخش خصوصی شبانه‌روز در کار و تلاش است.ما برای انجام خدمت روزهای تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسیم.

* به آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکرات هسته‌یی بودند تاکید کردم که باید در زمان توافق همه‌ی تحریمها برداشته شود و ایران از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد خارج گردد. به آقای ظریف گفتم این خط قرمز من است و اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت، دولت من نمی‌پذیرد که خوشبختانه با نظر ما توافق حاصل شد و این موضوع در تاریخ سورای امنیت و سازمان ملل متحد بی‌سابقه است.

*برای آگاهی بیشتر شما عرض می‌کنم که فصل 7 به معنای قرار گرفتن یک کشور در مرز جنگ است و کشوری را که تحت فصل 7 قرار می‌دهند، هر کاری می‌توانند علیه آن انجام می‌دهند که مرحله‌ی آخر آن جنگ است.
برای تاکید این نکته رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که در سال 91 پنج کشور متفقاً تصمیم به جنگ علیه ایران گرفتیم و روی جزییات بحث می‌کردیم که وقتی انتخابات سال 92 پیش آمد و دولت تدبیر و امید روی کار آمد، شاهد تغییر شرایط بودیم به همین دلیل از تصمیمات خود صرفنظر کردیم.

*حضور مردم در انتخابات 92 و شگفتی‌آفرینی آنها کشور را از جنگ حتمی نجات داد. این تحلیل من نیست بلکه گفته‌های رئیس جمهور فرانسه در یک نشست علنی و مطبوعاتی است. با این شرایطی که حاکم بود، توانستیم ایران را از فصل 7 منشور بدون آنکه یک لحظه قطعنامه را اجرا کنیم، خارج کنیم.

*قطعنامه‌ی 2231 یکی از افتخارات دولت یازدهم است. اینگونه نیست که به آمریکا اعتماد نکرده باشیم چرا که تضمینی بالاتر از سازمان ملل و شورای امنیت وجود ندارد و کاری که امروز آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد در حقیقت علیه سازمان ملل و شورای امنیت انجام می‌دهد. ما به کسی اعتماد نکردیم و بر مبنای بدبینانه‌ترین شرایط وارد مذاکرات شدیم تا مشکل حل شود.

*باید خدمت مردم شرایط ایران بگویم دولت به تنهایی قادر نیست همه‌ی مشکلات موجود را حل و فصل کند بلکه همه باید برای غلبه بر مشکلات دست به دست هم بدهیم و بدون تردید در دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ، نیازمند حضور و مشارکت مردم هستیم و حضور مردم می‌تواند قدرتی بزرگ خلق کند.
*ما تلاش کردیم در شرایط سخت بازگشت تحریمها مشکلات تا اندازه‌یی که می‌شود حل و فصل گردد و همه‌ی تلاش دولت در یکسال گذشته این بود که در تأمین کالاهای اساسی مردم مشکل و خللی ایجاد نگردد اولاً اینکه این کالاها در بازار باشد و دوم اینکه با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد، حالا می‌کنیم است قدری در قیمت عادلانه‌ به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌ باشیم اما کالاهای اساسی مردم در بازار هست و خدا می‌داند که در شرایط مجمود این موضوع چقدر مهم و مشکل است.

*نگاه مهربانانه‌ی مردم حاکی از اعتماد آنها به خدمتگزاران است و مسوولان هم کاملاً به مردم اعتماد دارند. امیدوارم در سایه‌ی این همدلی اتفاقات خوبی رقم بخورد و مشکلات موجود یکی پس از دیگری حل شود. مسوولان شبانه‌روز برای بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی مردم تلاش می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.