کد خبر : 21342
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

دو میلیارد تومان اجاره‌ی مسکن به مددجویان گیلانی پرداخت شد

دو میلیارد تومان اجاره‌ی مسکن به مددجویان گیلانی پرداخت شد

هاتف‌خبر – سه هزار و ۸۰۰ خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که در ۱۰ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال مبلغ دو میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان برای اجاره‌ی مسکن به آنها پرداخت ‌شده است.

   هاتف‌خبر – سه هزار و ۸۰۰ خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که در ۱۰ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال مبلغ دو میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان برای اجاره‌ی مسکن به آنها پرداخت ‌شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از سایت خبری کمیته‌ی امداد، دکتر عباس اهرابی با اشاره به اینکه بخش بسیاری از مددجویان این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: خدماتی همچون اجاره‌ی مسکن، بیمه‌ی اجتماعی، اهدای جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه‌ی درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه‌ی دانش‌آموزان و دختران دانشجو از جمله خدمات این نهاد است.
مدیر کل کمیته‌ی امداد استان گیلان با بیان اینکه زنان مورد حمایت کمیته‌ی امداد در اولویت دریافت خدمات به‌ویژه‌ی تأمین مسکن و تسهیلات اشتغالزایی هستند، افزود: زنان سرپرست خانوار شهری که سن آنها زیر۵۰ سال است و حقوق‌بگیر هم نیستند با پرداخت حق بیمه‌ی آنها به تأمین اجتماعی، مشمول حق بازنشستگی می‌شوند.
دکتر اهرابی یکی از برنامه‌ها و اولویتهای کمیته‌ی امداد را توانمندسازی خانوارهای مورد حمایت عنوان کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا با مشاوره‌های به‌موقع و مؤثر بتوانیم تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم و به کاهش ناهنجاریها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روشهای مطمئن و سازنده برای توانمندسازی و بهره‌مند ساختن از زندگی شاد و توأم با سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است تأکید است: پرداخت کمک‌هزینه‌ی ازدواج مجدد به زنان سرپرست خانواری که تمایل به ازدواج دارند و همچنین در اولویت گذاشتن همسران آنها که فاقد شغل و بیمه هستند برای دریافت وام اشتغال از مشوقهایی است که برای آنها در نظر گرفته‌شده است.
مدیرکل کمیته‌ی امداد استان گیلان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۶ درصد از مددجویان گیلانی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه‌ی پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه‌ی مکمل کمیته‌ی امداد بهره‌مند هستند.
دکتر اهرابی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار را یکی از برنامه‌های توانمندسازی آنها برشمرد و گفت: زنانی که توانایی انجام کار داشته باشند بر اساس نوع علاقه‌ی آنها از آموزشهای رایگان فنی و حرفه‌یی برخوردار شده و به‌تناسب آموزشهای دریافتی ایجاد شغل می‌کنند و تعدادی از آنها هم مرتبط با آموزشهای دریافتی به مراکز کاریابی برای اشتغال معرفی می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.