کد خبر : 21307
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

بنگاه‌هایی که مددجویان کمیته‌ی امداد را جذب کنند، وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

بنگاه‌هایی که مددجویان کمیته‌ی امداد را جذب کنند، وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

   هاتف‌خبر – در ۹ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ۱۳۰ هزار مددجو از آموزشهای مقدماتی، مهارتی و خوداشتغالی بهره‌مند شدند که جمعاً حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است. به گزارش «هاتف‌خبر» از سایت خبری کمیته‌ی امداد، مهرعلی حق‌گویان مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته‌ی امداد در سفر به استان گیلان در نشست تخصصی «اشتغال

   هاتف‌خبر – در ۹ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ۱۳۰ هزار مددجو از آموزشهای مقدماتی، مهارتی و خوداشتغالی بهره‌مند شدند که جمعاً حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از سایت خبری کمیته‌ی امداد، مهرعلی حق‌گویان مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته‌ی امداد در سفر به استان گیلان در نشست تخصصی «اشتغال و خودکفایی کمیته‌ی امداد استان» از اهداف سفر خود به گیلان را هدفمندتر کردن آموزشهای مهارتی عنوان کرد و گفت: آموزشها باید بر اساس توانایی و استعداد افراد و همچنین نیاز منطقه انجام شود و گیلان از ظرفیت فراوانی برای ایجاد اشتغال برخوردار است.
وی به ایجاد اشتغال از طریق بنگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما شناسایی بنگاه‌ها است، اگر بنگاهی اعلام کند که به نیروی کار در یک زمینه‌ی مشخص نیاز دارد بر اساس بانک اطلاعاتی خود، فرد موردنظر او را معرفی می‌کنیم اما اگر فردی با تخصص مورد نیاز بنگاه وجود نداشته باشد، همان تخصص موردنظر را به مددجو آموزش داده و سپس معرفی می‌کنیم.
حق‌گویان با بیان اینکه برای بنگاه‌هایی که مددجویان کمیته‌ی امداد را مشغول به کار کنند بسته‌های تشویقی در نظر گرفته ‌شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس بسته‌ی تشویقی تنظیم ‌شده، هر بنگاهی که مددجویان کمیته‌ی امداد را به کار بگیرد، تا دو سال ۱۰۰ درصد حق بیمه‌ی سهم کارفرما که معادل ۲۳ درصد حقوق و مزایا است به وسیله‌ی کمیته‌ی امداد پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین به هر بنگاهی که مددجوی کمیته‌ی امداد را جذب کند تا سقف ۲۰ میلیون تومان به ازای هر نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و حداکثر تا پنج نفر جمعاً به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته‌ی امداد آموزشهای اشتغال مددجویان کمیته‌ی امداد را در سه مرحله شامل مقدماتی، مهارت‌آموزی و آموزشهای طرحهای خوداشتغالی عنوان کرد و افزود: در ۹ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ۱۳۰ هزار مددجو از آموزشهای مقدماتی، مهارتی و خوداشتغالی بهره‌مند شده‌اند که جمعاً حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.