کد خبر : 21310
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

برندسازی «برنج گیلان» رو به پیشرفت است

برندسازی «برنج گیلان» رو به پیشرفت است

هاتف‌خبر – مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برندسازی «برنج گیلان» موجب خواهد شد تا دست دلالان و واسطه‌های این محصول در بازار کوتاه شود.

   هاتف‌خبر – مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برندسازی «برنج گیلان» موجب خواهد شد تا دست دلالان و واسطه‌های این محصول در بازار کوتاه شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر جوادزاده افزود: به طور میانگین سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک در گیلان تولید می‌شود که در یکهزار و ۵۰۰ کارخانه‌ی برنجکوبی به ۷۵۰هزار تن برنج سفید تبدیل گردد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بخش عمده‌ی برنجهای سفید گیلان به صورت فله‌یی به بازار عرضه می‌شود، افزود: یکی از معایب عرضه‌ی برنج به صورت فله این است که برخی از دلالان برنجهای بی‌کیفیت و با درصد خرد بالا را با برنجهای باکیفیت مخلوط کرده و با این کار مرغوبیت «برنج گیلان» را کاهش می‌دهند.
دکتر جوادزاده ادامه داد: با برندسازی و بسته‌بندی «برنج گیلان» و عرضه‌ی این محصول به صورت شکیل از کاهش اعتبار آن نزد مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: وقتی که «برنج گیلان» به صورت بسته‌بندی و با برند مشخص وارد بازار می‌شود، مشتریان نیز از مزرعه، کارخانه و محل بسته‌بندی برنجی که خریداری می‌کنند، مطلع می‌شوند و با اطمینان بیشتر از خرید این محصول خوش‌طعم لذت می‌برند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه برنجهای بسته‌بندی شده قابل ردیابی هستند تصریح کرد: با برندسازی «برنج گیلان» با اصالت واقعیش به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


دکتر جوادزاده یکی دیگر از مزایای مهم برندسازی «برنج گیلان» را کوتاه شدن دست دلالان برنج از این محصول در بازار عنوان کرد و گفت: دلالان همواره با دخالت در کیفیت برنج هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده ضرر می رسانند، ضمن اینکه موجب افزایش قیمت این محصول در بازار نیز می‌شوند.
وی افزود: با برندسازی برنج بازارهای جدید برای «برنج گیلان» ایجاد خواهد شد و اعتماد مصرف‌کنندگان برای مصرف این محصول سالم و باکیفیت بیشتر می‌گردد.
دکتر جوادزاده با بیان اینکه از یکهزار و ۵۰۰ کارخانه‌ی شالیکوبی استان گیلان تاکنون ۴۱۰ واحد بازسازی شده‌اند، اظهار کرد: با تجهیز و نوسازی این واحدها از ضایعات ۲۵هزار تن برنج استان جلوگیری شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ کارخانه‌ی شالکوبی استان گیلان امکان طرح توسعه برای بسته‌بندی برنج را دارند که پیشرفت فیزیکی بیشتر طرحهای توسعه‌ی این کارخانه‌ها بیش از ۶۰ درصد است و پس از به بهره‌برداری رسیدن این طرحهای توسعه، شاهد خواهیم بود که بیش از ۳۰ درصد «برنج گیلان» به صورت بسته‌بندی وارد بازارها شوند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تحول چشمگیر برندسازی برنج گیلان در طول دو سال آینده خبر داد و گفت: برنامه داریم تا در فاز اول، بسته‌بندی یکصدهزار تن «برنج گیلان» انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.