کد خبر : 21195
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

اداره‌ی کل کتابخانه‌های گیلان میزبان یکی از برنامه‌های «چهل قلم» شد

اداره‌ی کل کتابخانه‌های گیلان میزبان یکی از برنامه‌های «چهل قلم» شد

هاتف‌خبر – طرح ملی «چهل قلم» روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه امسال با تجلیل از یک نویسنده‌ی مطرح در زمینه‌ی عفاف و حجاب کشور در رشت برگزار شد.

   هاتف‌خبر – طرح ملی «چهل قلم» روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه امسال با تجلیل از یک نویسنده‌ی مطرح در زمینه‌ی عفاف و حجاب کشور در رشت برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» اداره‌ی کل کتابخانه‌های استان گیلان با میزبانی از این برنامه از نعیمه اسلاملو یکی از نویسندگان کشوری که در تالیف کتابهایی همچون «حریم ریحانه» و «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» در ترویج حجاب کوشیده است، در سالن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت تجلیل کرد.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی در این آیین توجه به کتابخانه‌ها و کتابداران را موجب ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و با بیان ارزش قلم و سوگند خداوند در قرآن مجید به آن گفت: علم و دانایی همچون نور است و ترویج این نور هم در جامعه با کتاب و کتابخوانی امکانپذیر می‌شود.
وی گفت: توجه جامعه به کتاب و کتابخوانی از شاخصه‌های معنوییت جامعه است و رشد و تعالی معنوی آحاد جامعه نیز در گرو ارزش و احترام به کتاب است.


سپس مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هدف از برگزاری طرح ملی «چهل قلم» را معرفی ۴۰ نویسنده از بین نویسندگان متعهد کشور عنوان کرد که به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۳۲ استان برگزاری شده است.
پریسا کریمی گفت: در این آیین از خدمات فرهنگی بیش از یک دهه نعیمه اسلاملو در خلق اثر در زمینه‌ی عفاف، حجاب و خانواده تجلیل می‌شود.
وی ادامه داد: اسلاملو با قلم خود تلاش کرد تا در الگوسازی و ارائه‌ی راهکارهای جدید در زمینه‌ی کتابخوانی با محوریت عفاف و حجاب فعالانه عمل کند
در ادامه فاطمه غلامزاده به معرفی کتابهای اسلاملو همچون «فرشته‌ها عاشق می‌شوند» و «زن، ستم تاریخی، ستم برابری» پرداخت.
سپس نعیمه اسلاملو با قدردانی از اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در برگزاری این برنامه به بیان فعالیتهای فرهنگی خود پرداخت.
وی در سخنان خود تاکید کرد: دغدغه‌ی اصلی من برای حضور در زمینه‌ی تالیف کتاب، روشنگری هر چه برای بانوان جامعه بوده و هست.


در این برنامه از فعالیتهای فرهنگی نعیمه اسلاملو در زمینه‌ی نویسندگی و خلق آثاری همچون «حریم ریحانه»، «افسران افسونگر»، «جواهرانه»، «دو نیمه هم؛ ازدواج»  و…تجلیل شد.
نویسنده‌ی تجلیل شده در این برنامه پس از پاسخگویی به پرسشهای حاضران با حضور در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی به آرمانهای سردار نهضت جنگل ادای احترام کرد و با همراهی پریسا کرمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، معاونان این اداره‌ی کل، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و … با حضور در «کتابخانه‌ی عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت» و بازدید از بخشهای مختلف این کتابخانه با کتابداران دیدار کرد.
وی همچنین فعالیتهای امروزی کتابخانه‌های عمومی را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: پیش از این تصور از کتابخانه مکانی برای بده و بستان کتاب بود اما حالا با مشاهده‌ی اقدامات ارزشمند کتابداران استان گیلان این تصور کاملاً تغییر یافته و می‌دانم، کتابخانه‌ها می‌توانند مکانهایی مهم برای اجرای فعالیتهای مختلف فرهنگی، ادبی و… باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.