کد خبر : 21045
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت با استقرار نظام ارجاع

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت با استقرار نظام ارجاع

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه‌شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه‌های بیمه سلامت خواهیم بود.

   هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه‌شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه‌های بیمه سلامت خواهیم بود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک با تشریح طرح نظام ارجاع، در باره‌ی چگونگی استقرار این برنامه، توضیحاتی ارائه نمود و با اشاره به استقرار این نظام در شش شهر تصریح کرد: برای هر شهر الگوی خاصی برحسب پتانسیلهای موجود برنامه‌ریزی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور و همکاری سازمانهای بیمه‌گر در استقرار نظام ارجاع بیماران بستری خاطر نشان کرد: این نظام در کلینیکها و مطبهای خصوصی نیز برای بیماران سرپایی محقق خواهد شد، در این زمینه برای ایجاد زیرساختهای لازم و راه‌اندازی نسخ الکترونیک باید سازمانهای بیمه‌گر، تدابیر لازم اندیشیده شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد: با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه‌شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه‌های بیمه خواهیم بود.
وی افزود: اجرای پروژه‌ی نظام ارجاع الکترونیک گیلان، از تیرماه امسال با استقرار در مراکز بهداشتی صومعه‌سرا آغاز شد. دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیرماه تا آبانماه امسال در بستر سامانه‌ی نظام ارجاع الکترونیک توانست به بیش از سه هزار بیمار خدمات سلامت ارائه کند و در این زمینه باز خوراند ۳۵ درصد مراجعان نیز به صورت الکترونیکی به پزشک ارجاع دهنده برگشت داده شده تا در پرونده‌ی الکترونیک سلامت آنها ثبت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: با استقرار نظام ارجاع الکترونیک، با صرفه‌جویی در وقت، از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات سلامت جلوگیری می‌شود همچنین خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی با تعرفه‌ی دولتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این راستا استقرار این نظام نیازمند فرهنگسازی است.
گفتنی است نشست ستاد نظام ارجاع، با حضور نمایندگانی از سازمانهای بیمه‌گر در تالار همایشهای دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد و در آن گسترش استقرار برنامه‌ی نظام ارجاع و تحقق صددرصدی برنامه در دستور کار قرار گرفت و همچنین به گامها و زیرساختهای لازم توجه شد.
هیات رئیسه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در نشستی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابت اجرای موفق این برنامه قدردانی کرده بود. دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در کشور موفق به استقرار بیشترین سطح نظام ارجاع الکترونیک کشور در کلینیک بعثت رشت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.