کد خبر : 20968
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

27 واحد تولیدی و صنعتی گیلان در «دهه‌ی فجر» به بهره‌برداری می‌رسد

27 واحد تولیدی و صنعتی گیلان در «دهه‌ی فجر» به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف‌خبر – در «دهه‌ی فجر» امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعالزایی ۶۴۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

   هاتف‌خبر – در «دهه‌ی فجر» امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعالزایی ۶۴۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، دکتر فرهاد دلق‌پوش در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کارخانه‌ی فولاد خزر در شهر صنعتی رشت برگزار شد، اظهار کرد: ملتی که همیشه در صحنه باشد می‌تواند بر همه‌ی مشکلات فایق آید و به قله‌های پیروزی نیز دست یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان سپس گفت: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال شاهد فراز و نشیبهای بسیاری بوده اما آنچه که شرایط حاکم در جامعه وجود دارد، از شرایط جنگ هم سخت‌تر است که برخی از طرف دشمن است و برخی هم از داخل به خاطر خودزنیها و خودتحریمیهایی که صورت می‌گیرد، بر ما تحمیل شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: تمام وقت خود را در اختیار صنایع قرارداده‌ام زیرا مولد و اشتغالزا هستند. برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ملی است و بعضی از مشکلاتی که برای واحدها وجود دارد، استانی است که آنچه مربوط به استان است با همت همکاران برطرف خواهیم کرد.
دکتردلق‌پوش به عملکرد کارگروه رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و افزود: یکهزار و 2۰۰ میلیارد تومان دولت برای رفع موانع تولید به گیلان اختصاص پیدا کرده است که باید این رقم جذب شود و همینجا اعلام می‌کنم که ۱۰۰ میلیارد از همین منابع به کارخانه‌ی فولاد خزر تسهیلات خواهیم داد.


متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: صنعت در استان گیلان بیش از سه دهه سابقه ندارد و پیشترها در گیلان به علت سرسبز بودنش از صنعتی شدنش ممانعت می‌شد اما همانطور که اروپا بزرگترین صنعت را دارد و شرایطش مانند گیلان است ما نیز می‌خواهیم در گیلان مبنای کار خود را حرکت به سمت صنعت سبز قرار دهیم.
وی با بیان اینکه گیلان پیشرفتهایی خوب و مطلوب در سه دهه‌ی گذشته در بخش صنعت داشته است، افزود: پیش از انقلاب ۶۳ واحد تولیدی داشتیم که میزان اشتغالزایی آنها ششهزار نفر بود اما پس از انقلاب سه هزار و ۳۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان راه‌اندازی شد که ۸۲ هزار اشتغال مستقیم داشته است و در مجموع هم‌اکنون سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در گیلان داریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در باره‌ی صدور جواز تاسیس نیز گفت: یکهزار و ۵۹۱ واحد دارای جواز تاسیس با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۲۲۷ هزار ریال با اشتغالزایی ۵۲ هزار ۳۷۱ نفر صادر گردید.
این مقام مسوول با بیان اینکه ۳۶ شهرک صنعتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: این شرکها به صورت هیات مدیره‌یی اداره می‌شود. شهرکهای صنعتی باید بازسازی شوند و بنده پیشنهاد دادم که در ابتدای ورودی هر شهرک یک نمایشگاه از تولیدات همان واحدها راه‌اندازی شود.
دکتر دلق‌پوش در باره‌ی وضعیت معادن استان گیلان نیز گفت: در این استان ۱۱۲ معدن با اشتغالزایی یکهزار و ۱۸۲ نفر و ۴۱۶ میلیون ریال مجموع سرمایه‌گذاری فعال است.
وی افزود:در گیلان ۱۰۳ هزار واحد صنفی فعال داریم که برای ۲۶۰ هزار نفر ایجاد اشتغال نموده و نیز ۱۲۰ هزار شرکت پخش و ۸۰ واحد فروشگاه زنجیره‌یای داریم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در 9 ماهه‌ی نخست امسال حدود 231 هزار بازرسی در استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: حدود 9 هزار و 300 تخلف در این بازرسیها کشف شده که برای آنها پرونده تشکیل شده و به شعبات تعزیرات ارجاع گردیده است.
دکتر دلق‌پوش به صادرات واحدهای صنعتی گیلان نیز اشاره نمود و تصریح کردد: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال ۶۹۵ هزار و ۷۲۷ تن تولیدات صنعتی به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار از استان گیلان صادر شده است.
متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه اولین کارخانه‌ی نانوداروی ضد سرطان در گیلان فعالیت می‌کند، افزود: از دیگر اولینها تولیدکننده‌ی صفحه کلاچ و قطب سلولزی است که گیلان این مهم را به خود اختصاص داده است و نیز یکی از بزرگترین واحدهای فولاد را در کشور دارد و همچنین تنها تولیدکننده‌ی دربهای قوطیهای فلزی در گیلان فعال است و بزرگترین تولیدکننده‌ی رادیاتور و شوفاژ در خاورمیانه نیز متعلق به استان گیلان است.
فرهاد دلق پوش به برنامه‌های «دهه‌ی فجر» نیز اشاره نمود و عنوان کرد: در «دهه‌ی فجر» امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعالزایی ۶۴۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان در پایان گفت: خدمت در شرایط کنونی عبادت است و باید همه به دنبال رفع موانع تولید باشیم و اگر کسی در این راه قدم برندارد و مشارکت نکند انقلابی نیست و نمی‌تواند خود را خادم مردم و انقلابی بداند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.