کد خبر : 20766
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳

صحبتهای اصولی و دقیق بهارمست؛ سرپرست شهرداری رشت می‌گوید مشکلات مالی شهرداری از جایی شروع شد که بودجه‌ی مصوب مبتنی بر درآمد واقعی نبود

صحبتهای اصولی و دقیق بهارمست؛ سرپرست شهرداری رشت می‌گوید  مشکلات مالی شهرداری از جایی شروع شد که بودجه‌ی مصوب مبتنی بر درآمد واقعی نبود

هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در هفتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکلات مالی این شهرداری از زمانی شروع شد که بودجه‌ی مصوب مبتنی بر درآمد واقعی شهرداری نبوده است و به همین دلیل تمام تلاش ما این است که بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری مبتنی بر واقعیت تدوین شود.

   هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در هفتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکلات مالی این شهرداری از زمانی شروع شد که بودجه‌ی مصوب مبتنی بر درآمد واقعی شهرداری نبوده است و به همین دلیل تمام تلاش ما این است که بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری مبتنی بر واقعیت تدوین شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، مهندس علی بهارمست در این نشست همچنین گفت: بسیاری از شهرداریهای کشور هم‌اکنون با بحران مالی مواجه هستند و مشکلات مالی موجود تنها مختص شهرداری رشت نیست بلکه شرایط درآمدی بیشتر شهرداریهای کشور به نحوی شده که برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند.
وی با انتقاد از حذف آیتمهای عوارض ماده‌ی ۱۱ گفت: متاسفانه حذف آیتمهای عوارض ماده‌ی ۱۱ مشکلات بسیاری را برای درآمد شهرداری ایجاد کرده است.
مهندس بهارمست با اشاره به اینکه ماده‌ی ۱۱ در ماه‌های پایانی سال همواره موجب افزایش درآمد شهرداری می‌شد، خاطر نشان کرد: حذف عوارض این ماده، ۳۰ کد درآمدی شهرداری را تحت شعاع قرار می‌دهد و این موضوعی بسیار نگران‌کننده برای شهرداری است مثلاً منطقه‌ی یک شهرداری رشت با ابلاغ این دستورالعمل از ۴۰ میلیارد تومان درآمد خود محروم می‌شود.
سرپرست شهرداری رشت با اشاره به بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری رشت نیز توضیح داد: همکاران شهرداری زمان بسیاری را برای تدوین بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری رشت برای مطالعه صرف کرده‌اند و تمام تلاش ما این است امسال بودجه‌یی مبتنی بر واقعیت تدوین شود.
مهندس بهارمست با اشاره به اینکه بودجه‌ی شهرداری رشت در سال ۹۲ حدود ۱۹۳ میلیارد تومان بود، گفت: ۱۶۴ میلیارد تومان از این بودجه‌ی تصویب شده معادل ۸۵ درصد بودجه در آن سال تحقق یافت.


وی همچنین ادامه داد: در سال ۹۳ بودجه‌ی شهرداری رشت ۲۴۵ میلیارد تومان بسته شد که حدود ۲۱۸ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد محقق شد.
سرپرست شهرداری رشت در ادامه با اشاره به اینکه بودجه‌ی شهرداری در سال ۹۴ از ۲۴۵ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید، خاطر نشان کرد: مشکلات مالی شهرداری از جایی شروع شد که بودجه‌ی مصوب شده مبتنی بر درآمد واقعی نبود و براساس آن بودجه، هزینه‌هایی ایجاد شد که ظرف چند سال بدهی شهرداری به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
بهارمست در ادامه افزود: درحالی که ۳۰۰ میلیارد تومان از ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ی سال ۹۴ شهرداری محقق شده بود، بودجه‌ی سال ۹۵ معادل ۸۵۰ میلیارد تومان نوشته شد و در سال گذشته نیز بودجه‌ی ۹۰۰ میلیارد تومانی بسته شد و امسال نیز ۳۱ درصد از بودجه‌ی ۹۹۰ میلیارد تومانی شهرداری محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه‌ی محقق نشده در سالهای اخیر شهرداری رشت کم‌کم موجب افزایش پروژه‌های نیمه تمام شد، گفت: قطعاً تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شهرداری است و تمام تلاش ما این است در بودجه‌ی سال آینده شهرداری انقباض را لحاظ کنیم.
سرپرست شهرداری رشت خاطر نشان کرد: بسیاری از شهرهای همتراز با رشت همچون اراک و کرمان بودجه‌یی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان دارند اما امسال بودجه‌ی شهرداری رشت ۹۹۰ میلیارد تومان بسته شده بود.
مهندس بهارمست در ادامه با اشاره به اینکه همواره پرداخت حقوق کارگران حجمی، دغدغه‌ی شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی بوده و هست، بیان کرد: با تمامی مشکلات ناشی از کاهش درآمد شهرداری تلاش کردیم تا حقوق پرسنل در فاصله‌ی زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه پرداخت شود.
وی با بیان اینکه حقوق همه‌ی کارگران فضای سبز مناطق پنجگانه‌ی شهرداری نیز پرداخت شده است، افزود: حقوق ماه جاری پاکبانان شهرداری در دو منطقه پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تا پایان هفته حقوق پاکبانان دیگر مناطق شهرداری نیز پرداخت شود.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت اظهار کرد: از اول مرداد تا کنون ۹۱ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در شهرداری رشت منعقد شد که از این مقدار ۴۸ میلیارد تومان متعلق به قرارداد پروژه‌های عمرانی و ۲۹ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.
سرپرست شهرداری رشت همچنین در باره‌ی خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس، قراردادهایی نیز در زمینه‌ی حفاظت محیط زیست، آمادگی شهرداری برای بارش احتمالی برف و برخی موضوعات دیگر نیز توضیحاتی برای حاضران داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.