کد خبر : 20441
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

باید تمرین کرد انتخابها، درست باشند!

باید تمرین کرد انتخابها، درست باشند!

هاتف خبر – این روزها رفتار ناشایست یک نماینده ی مجلس بار دیگر مساله ی صلاحیتها و شایستگیها را در انتخاب افراد برای نمایندگی مردم در پست و مقامی که نیازمند به انتخاب مردمی هست، سر زبانها انداخته است.

هاتف خبر – این روزها رفتار ناشایست یک نماینده ی مجلس بار دیگر مساله ی صلاحیتها و شایستگیها را در انتخاب افراد برای نمایندگی مردم در پست و مقامی که نیازمند به انتخاب مردمی هست، سر زبانها انداخته است.

بسیاریها ناسزاهایی را نسبت به فرد مورد نظر روا دانسته و برخیها هم مجلس و مجلس نشینان را مورد آماج حمله ی خود قرار داده اند.
گذشته از اینکه در این ماجرا چه کسی حق دارد و یا چه کسی را باید مقصر شناخت؛ نکته یی که مهمتر و ریشه یی محسوب می شود، چگونگی فرآیند انتخاب و گزینش افردی است که می خواهند نمایندگی مردم را در پارلمان ملی و یا محلی بر عهده گیرند.
هر چند شاید نتوان به هیچیک از افرادی که پای صندوقهای رای حاضر می شوند، خرده گرفت اما باید دانست که بسیاری از نا به سامانیهایی که افراد مختلف جامعه در بخشهای گوناگون با آن روبه رو می شوند، درست در لحظه ی انتخابهایشان گریبان جامعه را می گیرد.
زمانی که در انتخاب نماینده ی مجلس یا عضویت شورای شهر، افرادی مستقیماً با رای مردم به نمایندگی از آنها وارد مجلس و شورا می شوند، دقت به عمل نمی آید و آنها درست برعکس منافع ملی عمل می کنند، دیگر نمی توان به بهبود عواقب این انتخاب، چندان امیدوار بود.
نمایندگانی که بدون دانش، مهارت، شایستگی و… این ردا را بر تن می کنند، هر زمان ممکن به رای مردم خیانت کنند و با رفتارهای خود نوعی از آسیبهای اجتماعی را برای بخشی از افراد جامعه پدید آورند.
در چنین شرایطی مهم نیست که این نماینده ی مجلس یا شورا چه لباسی می پوشد، با چه ماشینی رفت و آمد می کند و چه ویژگیهای فردی دارد، این فرد اصولاً صلاحیت احراز این مقام را ندارد و دقیقاً جامعه در لحظه ی انتخاب خود – به هر دلیل یا دلایل – نادرست عمل کرده است.
گذشته از همه ی فیلترها و ساختار و فرآیند موجود انتخابات، به نظر می رسد باید دقت شود تا افرادی برای نمایندگی مردم در پارلمان ملی و محلی انتخاب شوند که به طور جدی و واقعی نماینده ی مردم باشند و این نمایندگان نه تنها در شعار و حرف بلکه در میدان عمل و زمان ابراز نظر و اقدام، نمایندگانی برای طیفها و گرایشهای مختلف جامعه باشند.
شاید حالا که به مدد توسعه ی اطلاعات و اخبار به وسیله ی فضای مجازی، رفتارهای درست یا نادرست افراد بیش از پیش در پیشخوان نظر و نگاه جامعه قرار می گیرد؛ دستکم به دور از همه ی مسائلی که وجود دارد، انتخابهای شرکت کنندگان در انتخابات بیش از پیش مبتنی بر رای و نظر جامعه باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.