کد خبر : 20311
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

واحدهای خارج از شهرکهای صنعتی تسهیلات می‌گیرند

واحدهای خارج از شهرکهای صنعتی تسهیلات می‌گیرند

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از بهره‌مندی واحدهای خارج از شهرکهای صنعتی استان از تسهیلات «صندوق ضمانت» خبر داده است.

   هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از بهره‌مندی واحدهای خارج از شهرکهای صنعتی استان از تسهیلات «صندوق ضمانت» خبر داده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهندس علی شهیدی در این زمینه اظهار کرد: واحدهای تولیدی که خارج از شهرکهای صنعتی هستند، می‌توانند زیر پوشش حمایت صندوق ضمانت از صنایع کوچک قرار بگیرند و تا سه میلیارد تومان از ضمانتنامه‌ی این صندوق از بانکهای کشور وام دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه در شهرکهای صنعتی واحدهای کوچک و متوسط مستقر هستند، تصریح کرد: سیاست شرکت شهرکهای صنعتی حمایت از همه‌ی صنایع مستقر در این شهرکها است اما گاهی چتر حمایت این شرکت، بر صنایع خارج از شهرکهای صنعتی نیز گسترده می‌شود.
مهندس شهیدی در ادامه‌ی سخنانش با بیان اینکه شعار امسال مقام معظم رهبری دارای سه جنبه است، گفت: نگاه و حمایت دولت از بخش صنعتی برای تولید کالاهای باکیفیت‌تر و افزایش بهره‌وری به وسیله‌ی تولیدکنندگان، ارائه‌ی خدمات و پشتیبانی بیشتر از کالاهای تولید شده برای استقبال مردم و وظیفه‌مندی مردم با توجه به شرایط کشور و احساس مسوولیت برای خرید کالای تولید داخل است.
به گفته‌ی شهیدی در راستای حمایت از تولید داخلی در سال گذشته 59 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده ‌یغیرفعال، دوباره راه‌اندازی شد‌ه‌اند و امسال نیز برخی از این واحدها به بهره‌برداری می‌رسند.


وی درباره‌ی پایش واحدهای صنعتی در استان نیز بیان نمود: واحدهای صنعتی فعال، نیمه‌فعال و راکد را پایش می‌کنیم؛ درهر مرحله ابتدا با کمکهای کارشناسی و سپس با تشکیل کمیته‌های مختلف به واحدهای صنعتی کمک می‌نماییم و بیشتر این پایشها درکارگروه رفع موانع تولید استانداری مطرح شده و تصمیماتی برای حمایت از واحدهای صنعتی گرفته می‌شود.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان همچنین به تعداد واحدهای فعال و راکد در شهرکهای صنعتی استان نیز اشاره نمود و گفت: هم‌اکنون در شهرهای صنعتی استان گیلان بیش از یکهزار و 500 قرارداد داریم که حدود 832 واحد به بهره‌برداری رسیده است.
وی آموزش را از دیگر حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی گیلان عنوان نمود و افزود: برهمین اساس دوره‌های رایگان در سطوح مدیریتی، کارشناسی و کارگری برگزار می‌شود که ابتدا نیاز آموزشی هر واحد صنعتی را احصا کرده و سپس آموزشهای مورد نیاز را به آنها ارائه می‌کنیم که این کار بدون شک به ارتقای سطح بهره‌وری این واحدها کمک می‌کند.
گفتنی است افزون بر سه هزار واحد صنعتی در استان گیلان فعال است و هم‌اکنون 36 شهرک و نواحی صنعتی مصوب و 33 شهرک و نواحی صنعتی در حال واگذاری در گیلان وجود دارد.
شایان گفتن اینکه 825 واحد صنعتی نیز در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند. بنا بر پروانه‌ی بهره‌برداری حدود 14 هزار و 534 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.