کد خبر : 19886
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

همایش «شهر و کودک سبز» در رشت برگزار شد

همایش «شهر و کودک سبز» در رشت برگزار شد

هاتف‌خبر – به گزارش امور ارتباطات سازمان سیما، منظر و فشای سبز شهری شهرداری رشت، مهندس سجاد محجوب رئیس این سازمان از برگزاری نخستین جشنواره‌ی آموزش شهروندی با عنوان «شهر و کودک سبز» در رشت خبر داد.

   هاتف‌خبر – به گزارش امور ارتباطات سازمان سیما، منظر و فشای سبز شهری شهرداری رشت، مهندس سجاد محجوب رئیس این سازمان از برگزاری نخستین جشنواره‌ی آموزش شهروندی با عنوان «شهر و کودک سبز» در رشت خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» وی در این همایش افزود: اولین جشنواره‌ی «شهر و کودک سبز» صبح روز سه‌شنبه ششم آذر ماه امسال با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و با حضور محمدحسن عاقل‌منش ریاست کمیسیون فرهنگی – اجتماعی، فاطمه شیرزاد شیرزاد ریاست کمیسیون بهداشت و محیط زیست، دکتر کاوه عضو شورای سازمان، دکتر ضیایی ریاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و شماری از معاونان، مدیران و دست‌اندرکاران دو سازمان در میان استقبال گرم دانش‌آموزان برگزار گردید.
مهندس محجوب هدف از اجرای این برنامه را ترویج فرهنگ و آموزش شهروندی بیان نمود و اذعان کرد: کودکان در خانواده،‌ مدرسه و فضای عمومی پرورش می‌یابند. فضای عمومی شهر باید پاسخگوی نیاز کودکان باشد. فضایی برای گذران اوقات فراغت همچون زمینهای بازی و دسترسی به محیط طبیعی و فضای سبز شهری.


وی گفت: بررسی نیازهای کودکان در شهر، نیازمند شناخت ویژگیهای کودکان است و بهترین راه برای این شناخت، استفاده از نظرات خود کودکان و فرآیند مشارکت آنها در برنامه‌ریزی برای کودکان است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در ادامه به استقبال و همکاری دانش‌آموزان مدارس در جهت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود: این جشنواره سرآغازی برای نزدیکتر شدن مدیریت شهری با کودکان و ایجاد ارتباط مؤثر آنان با فضای سبز شهری گردد.
شایان گفتن است پخش کلیپ، قصه‌گویی، اجرای نمایش، بررسی آموزشهای حقوق شهروندی، مسابقه، اهدای جایزه به برندگان و اهدای بسته‌های فرهنگی شامل مداد کاشتنی، بازی آموزشی، مدادرنگی و کتاب عملی دنیای گیاهان از بخشهای این جشنواره بود.
در همین ارتباط «واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه‌های شهرداری رشت» گزارش داد که محمد‌حسن عاقل‌منش در این همایش با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ سال از تاسیس شهرداری می‌گذرد، گفته است: رشت مانند بسیاری از شهرهای بزرگ همچون تهران و تبریز جزو اولین شهرهایی بود که شهرداری در آن تاسیس شد.


رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت در سالهای بسیار دور مملو از درختان و فضای سبز انبوه بود خاطر نشان کرد: با توسعه‌ی فضای شهری، گسترش خیابانها و افزایش ساخت‌وسازها به تدریج فضای سبز رشت کاهش یافت.
عاقل‌منش بر آموزش نگهداری درختان و فضای سبز از سنین پایه تاکید کرد و گفت: کاغذی که استفاده می‌کنیم از چوب درختان است و باید پس از استفاده از کاغذ آن را در سطل بازیافت بریزیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کاشت درخت و نهالهای متنوع در «هفته‌ی درختکاری» انجام می‌شود گفت: باید از هر فرصت و امکان برای کاشت نهال استفاده کنیم. کاشت و نگهداری درخت تنها برعهده‌ی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیست و همه‌ی ما نسبت به آن مسوولیم.
وی افزود: اگر همه‌ دست به دست هم بدهیم شهر ما شهری زیباتر و سرسبزتر از گذشته خواهد شد.
فاطمه شیرزاد نیز در این همایش با قدردانی از برگزارکنندگان اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت مجموعه‌ی مدیریت شهری و آموزش و پرورش جشنواره‌های بیشتر برای آموزش کودکان برگزار شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به حفظ و نگهداری از طبیعت تاکید کرد: همه‌ی ما باید در حفظ طبیعت کوشا باشیم.


غیوری معاون اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم در این همایش با اشاره به اینکه خداوند طبیعت را برای انسانها آفریده است، گفت: باید از طبیعت و نعمتهایی که خداوند در اختیار ما انسانها قرار داده به صورت صحیح استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه نتایج محققان نشان می‌دهد کسانی که در نزدیکی فضای سبز زندگی می‌کنند قوه‌ی فکر و اندیشه‌یی قویتر نسبت به دیگران دارند، افزود: اگر مدارس در مجاورت پارکها و فضای سبز ایجاد شوند حافظه‌ی کودکان بهتر کار می‌کند.
غیوری به حفظ و مراقبت از فضای سبز به وسیله‌ی کودکان تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که از درختان و فضای سبز مراقبت کنند ثواب فراوانی کسب می‌کنند.
وی هدف از برگزاری همایش «شهر و کودک سبز» را فرهنگسازی در زمینه‌ی حفظ و مراقبت از فضای سبز برای کودکان عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم کودکان را همیار فضای سبز معرفی کنیم.
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطر نشان کرد: همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا درختان و فضای سبز را به نحوی شایسته و خوب نگهداری کنیم و از تخریب فضای سبز و شکستن درختان خودداری نماییم.


قصه‌گویی با محوریت آموزش نگهداری فضای سبز، ارائه‌ی مسائل آموزشی به وسیله‌ی کارشناس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، اجرای نمایش و اهدای جوایز در این برنامه مورد توجه دانش‌آموزان شرکت‌کننده قرار گرفت.
گفتنی است در این همایش برخی از مدیران شهری همچون محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت، اسفندیار ضیایی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، غیوری معاون اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، سیده‌مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه‌های شهرداری رشت و… حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.