کد خبر : 19705
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۵۳

در برنامه‌ی «حال خوش خواندن» در کانون گیلان؛ مربیان و اعضای برگزیده‌ی فعال کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند

در برنامه‌ی «حال خوش خواندن» در کانون گیلان؛ مربیان و اعضای برگزیده‌ی فعال کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند

هاتف‌خبر – با انجام آیینی ویژه از مربیان برگزیده‌ی «طرح خلاق کتابخوانی» و اعضای کتابخوان مراکز فرهنگی – هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قدردانی و تجلیل شد.

   هاتف‌خبر – با انجام آیینی ویژه از مربیان برگزیده‌ی «طرح خلاق کتابخوانی» و اعضای کتابخوان مراکز فرهنگی – هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قدردانی و تجلیل شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل کانون استان گیلان، این آیین همزمان با بیست و ششمین دوره‌ی «هفته‌ی کتاب» و در راستای ویژه‌برنامه‌های «هفته‌ی کتاب» کانون پرورش فکری که با شعار«حال خوش خواندن» در سراسر کشور در برگزارشد، صورت ‌گرفته است.
مجموعه‌ی فرهنگی با برنامه‌ریزی هدفمند، پذیرای شماری از مسوولان، مربیان، اعضای کتابخوان مراکز فرهنگی – هنری و هم‌چنین دانش‌آموزان مدارس بودند و دراین بین گوشه‌یی از توانمندیهای کانون در زمینه‌ی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی، با بهره‌گیری از روشهای خلاق به معرض دید مخاطبان قرار گرفت.
مدیر کل کانون استان گیلان در آغاز این ویژه ‌برنامه در تالار نمایش این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت به جایگاه مطالعه و کتابخوانی اشاره نمود و دوستی با کتاب را زمینه‌ساز ورود به مرحله‌ی «دانایی و توانایی» عنوان ‌کرد.


اسفندیارضیائی در ادامه با طرح پرسشی در باره‌ی این موضوع که دوستی با کتاب چگونه زمینه‌ی ظهور و بروز صفات انسانی را در فرد فراهم می‌کند، تصریح ‌کرد: هفت شاخصه در انسان کتابخوان وجود دارد که می‌تواند گواهی برتفاوت فرد علاقه‌مند به کتاب، با دیگر افراد باشد.
این مدیر فرهنگی در همین ارتباط به ارتقای سطح روابط اجتماعی و کاهش دل‌نگرانیهای فرد کتابخوان اشاره و با تاکید براین موضوع که مطالعه، بستری برای ارتقای ضریب هوشی و افزایش دایره‌ی واژگانی را فراهم ‌می‌کند، گفت: فعالسازی ذهن، پیشگیری از فراموشی و همچنین، کمک به ارتقای روابط فردی و ایجاد لذت، از دیگر رهاوردهای مطالعه و کتابخوانی است.
ضیائی درپایان سخنانش اشاره‌یی هم به دستاوردهای کانون استان گیلان در زمینه‌ی کتاب و کتابخوانی نمود و از همه‌ی همکاران خود که در فعال هستند، قدردانی‌کرد.
احمد خدادوست شاعر و نویسنده‌ی نام آشنای گیلانی نیز در این آیین، از آثار و فعالیتهای خود برای کودکان و نوجوانان سخن‌ گفت و ۳۰ سال تولید اثر ‌برای آینده‌سازان ایران اسلامی را افتخاری برای خود دانست.
وی که ۵۰ اثر برای کودکان به چاپ رسانیده و بیش از ۲۰ اثرِ درحال انتشار دارد، در ادامه به حسرت بزرگ زندگی خود اشاره ‌کرد و افزود: ۶۰ سال سن دارم و یک حسرت بزرگ با من است؛ ای کاش با کتاب بزرگ ‌می‌شدم.
این همکار پیشکسوت کانون گیلان در ادامه، به تشویق کودکان و نوجوانان برای عضویت درمراکز فرهنگی – هنری کانون پرورش فکری پرداخت و از آنان دعوت‌کرد تا با ارسال اثر برای مرکز آفرینشهای ادبی کانون، از تجربه و راهنماییهای مربیان آن برخوردارشوند.


برپایه‌ی این گزارش، خوانش‌ شعر به وسیله‌ی این شاعر بعال در بخش کودک و نوجوان و همچنین اهدای کتاب «عینک مادر بزرگ» وی به حاضران، از جمله برنامه‌های دیگر این ویژه ‌برنامه ‌بود و در همین حال، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی – هنری به اجرای مسابقه‌ی کتاب‌محور، خوانش‌شعر و معرفی کتاب پرداختند.
نمایش «ارزشهای کتاب» که در سایه‌ی همکاری مرکز فرهنگی – هنری مجتمع رشت با مرکز تخصصی تولید تاتر کانون استان گیلان روی صحنه رفت، دیگر بخش این آین بود و در پایان هم مربیان برگزیده‌ی «طرح خلاق کتابخوانی» و «اعضای کتابخوان مراکز فرهنگی – هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان» به وسیله‌ی مدیر کل این مجموعه‌ی فرهنگی تجلیل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.