کد خبر : 19371
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۴۹

برای اهدا‌کنندگان خون ایستگاه‌های مطالعه ایجاد می‌شود

برای اهدا‌کنندگان خون ایستگاه‌های مطالعه ایجاد می‌شود

هاتف‌خبر – به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و اداره‌ی کل انتقال خون استان امضا شد.

   هاتف‌خبر – به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و اداره‌ی کل انتقال خون استان امضا شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های استان گیلان با حضور سرپرست این اداره‌ی کل و مدیرکل انتقال خون استان گیلان تفاهمنامه‌ی همکاری در زمینه‌ی حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه بین اهداکنندگان خون امضا شد.
در این نشست سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تاکید بر همکاری با اداره‌ی کل انتقال خون استان گیلان و دکتر احمد مرادی با اشاره به برگزاری سلسله نشستهای کتابخوان با محوریت و نقش‌آفرینی نخبگان جامعه برای تشویق مردم به کتابخوانی و در نهایت آگاهی از مسائل جامعه، خواستار برگزاری این نشستها در اداره‌ی کل انتقال خون استان نیز شد.
پریسا کرمی با توجه به جمعیت گسترده‌ی اهداکنندگان خون در استان افزود: با گسترش همکاریهای دوجانبه باید ایجاد ایستگاه‌های مطالعه، مسابقات کتابخوانی و تبلیغات برای فرهنگسازی مطالعه بین اهداکنندگان خون در اولویت قرار بگیرد.


مدیرکل انتقال خون استان گیلان نیز در این نشست تلاش در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بین اهداکنندگان خون که از قشرهای مختلف جامعه هستند را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: اگر بخواهیم به ارزشهای علمی و فرهنگی برسیم، باید با کتاب و کتابخوانی ارتباطی مستمر داشته باشیم.
دکتر احمد مرادی تصریح کرد: امروز با عنایت به توسعه‌ی علم و فناوری و وجود فضاهای مجازی همچنان کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگی جامعه ویژه است که این موضوع، وظیفه‌ی متولیان فرهنگی کشور را مطالعه افزونتر می‌کند.
وی درادامه به همکاریهای دو جانبه در راستای فرهنگسازی دو مقوله‌ی «کتابخوانی» و «اهدای خون» تاکید کرد و خاطر نشان نمود: مسوولان، کارکنان ادارات و ارگانهای مختلف با پیوستن به کمپینهای اهدای خون و کمک به فرهنگسازی آن می‌توانند درجهت سلامت اجتماعی قدم برداشته و با اهدای خون زندگی را به هموطنانان خود اهدا کنند و در راستای آن نیروهای کتابخوان و علاقه‌مند هم در انتقال خون هستند که می‌توانند به چرخه‌ی مطالعه و کتابخوانی وارد شوند.
گفتنی است همکاری مشترک در برگزاری نشستها با موضوع کتاب و کتابخوانی، همکاری مشترک در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و برنامه‌های متنوع تبلیغی و فرهنگی در زمینه‌ی کتاب و کتابخوانی بین کارکنان و اهداکنندگان خون از مهمترین محورهای تفاهمنامه‌ی همکاری امضا شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.