کد خبر : 19332
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

برای حل معضل پسماندهای گیلان باید از اعتبارات ملی بهره گرفت

برای حل معضل پسماندهای گیلان باید از اعتبارات ملی بهره گرفت

   هاتف خبر – استاندار گیلان مساله ی پسماندها را از تهدیدات حائز اهمیت استانهای شمالی توصیف کرد و افزود: رفع مشکل پسماندها نیازمند حمایت متمایز ملی است چرا که با بضاعت استانی نمی توان مسائل مربوط به مدیریت پسماند را برای همیشه و به نحو مطلوب رفع کرد.    به گزارش “هاتف خبر” از

   هاتف خبر – استاندار گیلان مساله ی پسماندها را از تهدیدات حائز اهمیت استانهای شمالی توصیف کرد و افزود: رفع مشکل پسماندها نیازمند حمایت متمایز ملی است چرا که با بضاعت استانی نمی توان مسائل مربوط به مدیریت پسماند را برای همیشه و به نحو مطلوب رفع کرد.

   به گزارش “هاتف خبر” از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر مصطفی سالاری در شورای پدافند غیرعامل و نشست قرارگاه زیستی استان که با حضور غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با اشاره به موقعیت طبیعی استان و ظرفیتهای آن بر لزوم توجه به همه ی ابعاد عوامل تهدیدآمیز تاکید کرد و گفت: گیلان استانی ساحلی و مرزی بوده که علاوه بر فرصت، با تهدیدهایی نیز روبه رو است.

   وی کنترل و نظارت را مهم توصیف کرو و بر ضرورت بهره گیری از دانش و اصول پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل فرهنگی تاکید کرد.

   دکتر سالاری با اشاره به توان استان گیلان در بخش کشاورزی اظهار کرد: پوشش جنگلی استان نیز ظرفیت بسیاری در کشور محسوب می شود که لازم است در حفظ و نگهداری آن بیشتر کوشا باشیم.

   استاندار گیلان با اشاره به حساسیتهای زیست محیطی گیلان به جهت گردشگرپذیر بودن منطقه خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از زمینهای استان زیر کشت می رود و یا دارای پوشش جنگلی است که در صورت بی برنامگی به تهدیدی برای استان تبدیل می شود.

   دکتر سالاری موضوع پسماندها را از تهدیدات پراهمیت و جدی استانهای شمالی عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت این استانها در زمینه ی گردشگری و حضور گردشگران در تمام فصول سال؛ مدیریت پسماندها فراتر از توان استانی بوده و برای رفع قطعی آن نیازمند حمایت متمایز ملی هستیم.

   وی همچنین در این‌نشست به بسیاری از مخاطرات و تهدیدات زیستی استان‌ گیلان نیز اشاره کرد و خواستار همکاری همگان برای برون رفت از این مسائل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.