کد خبر : 19179
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

به شورای شهر رشت فشار وارد نکنید!

به شورای شهر رشت فشار وارد نکنید!

   هاتف خبر – سید حسین ضیابری سیدین – نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر رشت با آبستراکسیون چهار عضو شورا بدون اینکه تصمیم نهایی برای انتخاب شهردار رشت گرفته شود؛ به پایان رسید.

   هاتف خبر – سید حسین ضیابری سیدین – نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر رشت با اعلام برنامه های سه کاندیدای تصدی شهرداری و پرسشهای اعضای شورا و پاسخهای آنها به پایان رسید و تصمیم نهایی برای انتخاب شهردار رشت به جلسات دیگر موکول شد.

   در ارتباط با مطالبی که این روزها در محافل مختلف در زمینه ی عملکرد شورای اسلامی شهر رشت برای انتخاب شهردار بازتاب می یابد و یا گفته و شنیده می شود؛ چند موضوع را همگان باید مد نظر داشته باشند.

   نخستین مطلب اینکه وقتی حساسیتها افزایش می یابد و نگاه های رسانه های گروهی، مسوولان و مردم معطوف به انتخاب شهردار می شود، باید به اعضای شورای اسلامی شهر رشت هم حق داد که واکنشهایی در جهت کاهش این فشارها و حساسیتها از خود بروز دهند و این طبیعی خواهد بود کا ممکن است گاهی این واکنشها احساسی و از روی عجله در تصمیم‌گیریها باشد.

   شورای اسلامی شهر رشت از یازده نفر با یازده فکر و نظر تقریباً متفاوت و با خاستگاه نامتناسب با هم تشکیل شده است. فراکسیونهایی جدی هم ندارد اما اعضا همیشه گفته اند که دیدگاه های سیاسی شان را در تصمیمات گروهی لحاظ نمی کنند – چه این ادعا درست باشد و چه نباشد – باید پذیرفت که یک شورای یکدست متشکل از اعضای همفکر نداریم. دیدگاه ها و سلایق فکری افراد این شورا متفاوت است همانطور که ممکن است نزد دو برادر یا خواهر همخون هم دیدگاه ها یا نظرات تفاوت داشته باشد. مهم تفاوت دیدگاه های افراد نیست مهم این است که در کنار یکدیگر بتوانند کار گروهی منسجم و هماهنگ انجام دهند؛ انجام یک کار گروهی منسجم و مشخص نکته ی دومی است که به نظر من شورای شهر رشت باید فارغ از همه ی حساستهای موجود به طور جدی دنبال آن باشد.

   هنوز از سه ماه فرصت قانونی سرپرست شهرداری رشت یکی دو هفته یی باقی مانده و به نظر می رسد باید در این فرصت همه کمک کنند تا با ایجاد فضای آرام و بدون تشنج، شورا بتواند بهترین انتخاب را برای شهرداری رشت انجام دهد و شتابزده عمل نکند.

   باید بدانیم که افکار عمومی در رشت دیگر نمی پذیرد که به تعجیل  شهرداری جدید انتخاب شود و چندین ماه هم فرآیند صدور حکم وی از وزارت کشور به طول بیانجامد و سپس در طول مدتی کوتاه اختلافات احتمالی شورا و شهردار دوباره رشت را به چالشی دیگر بکشد.

   ماه ها است که از فعالیتهای عمرانی جدی در شهر رشت خبری نیست و اگر کار به همین منوال ادامه یابد می تواند دامنه ی اختلاف سلیقه ی موجود اعضای شورا در سالهای پیش رو چالش برانگیز باشد.

   اعضای ریش سفید شورای شهر رشت باید در چنین شرایط و روزهای حساس نقش خود را به خوبی برای بالانس انرژیها و رفع حساسیتها ایفا کنند. آنها باید کاری کنند تا اختلافات سلیقه موجود، شورای اسلامی شهر رشت را به حاشیه ها نبرد؛ حالا انتخاب شهردار رشت چند روز اینطرف یا آنطرف شد؛ چندان مهم نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.