کد خبر : 19092
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۲۴

یک میلیون و ۳۰۰ هزار گیلانی زیرپوشش خدمات بیمه سلامت گیلان هستند

یک میلیون و ۳۰۰ هزار گیلانی زیرپوشش خدمات بیمه سلامت گیلان هستند

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت استان پنج صندوق بیمه‌یی دارد، گفت: افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار گیلانی زیرپوشش خدمات این اداره‌ی کل قرار دارند.

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت استان پنج صندوق بیمه‌یی دارد، گفت: افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار گیلانی زیرپوشش خدمات این اداره‌ی کل قرار دارند.
دکتر علی اکبری افزود: این بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌یی چه در بخش بستری وچه دربخش سرپایی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه یکی ار موضوعاتی که سازمان بیمه سلامت در سال ۱۳۹۷ آن را دنبال می‌کند، مدیریت کنترل هزینه‌ها است و در این باره توضیح داد: تمام تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که با مرور راه‌های طی شده، فرآیندهای ناکارآمد و پرهزینه را شناسایی کرده و برای رفع آن چاره‌جویی کند.
دکتر علی اکبری سپس افزود: مستندات نشان می‌دهد که اگر در تقاضای خدمات درمانی، قادر به کنترل تقاضای غیرضروری نباشیم، منابع نیز به هدر خواهند رفت.


وی تاکید کرد: هم‌اکنون برخی از هزینه‌های حوزه‌ی سلامت لازم و ضروری نیست و دراین زمینه باید بگوییم در راستای جلوگیری از هدر رفتن منابع لازم است، ارائه‌دهندگان خدمت از ارائه‌ی خدماتی که غیرضروری هستند، اجتناب نمایند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه بیان نمود: هم‌اکنون در استان 177 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی وجود دارد که در این مراکز بیش از 327 پزشک عمومی و 250 ماما و45 دندانپزشک مشغول فعالیت هستند و در هر یک از مراکز بهداشتی 436 قلم دارو وجود دارد و 51 قلم آزمایش انجام می‌شود که بیمه‌شدگان روستایی از آن بهره‌مند بوده و با پرداخت حداقل هزینه از این خدمات برخوردار می‌شوند.
دکتراکبری اضافه کرد: روستاییان همچنین می‌‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی وخانه‌های بهداشت از خدمات پزشک عمومی بهره‌مند شوند و در صورت نیاز پزشک عمومی آنان را به پزشکان متخصص ارجاع خواهد داد.
وی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان بیمه سلامت ایران به‌روزکردن پرداختیها است به طوری که در سال 96 بیش از 65 درصد ازمطالبات مراکز درمانی پرداخت شده و امسال نیز برنامه‌ی سازمان بیمه سلامت این است که هر ماه 60 درصد از مطالبات طرفهای قرارداد را پرداخت نماید.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و 537 بیمار خاص در استان گیلان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت استان هستند گفت: بیماران خاص همچون بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، دیالیزی و پیوند کلیه هستند که خدمات بستری و سرپایی آنان در بیمارستانهای دولتی – دانشگاهی و هزینه‌های دارویی آنان 100 درصد رایگان بوده و اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان برای هر یک از این بیماران به طور متوسط یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت ماهانه هزینه می‌کند.
وی در ادامه تاکید کرد: دولت دوازدهم با همه‌ی کمبودهای منابع مالی که دارد بر ادامه‌ی اجرای «طرح تحول سلامت» اصرار داشته و به دنبال حمایت بدون چون و چرا از این طرح است تا شرایط به گونه‌یی باشد که مردم کمترین درد را در بخش سلامت تحمل کنند و در آسایش و رفاه باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.