هاتفخبر – معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن از امکان اجرای پروژهی ریلی رشت – آستارا به صورت پل یا خط آهن ساحلی خبر داد.
هاتفخبر – معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن از امکان اجرای پروژهی ریلی رشت – آستارا به صورت پل یا خط آهن ساحلی خبر داد. به گزارش «هاتفخبر» از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی در این باره توضیح داد: در پروژهی ریلی رشت – آستارا که به منظور وارد شدن کمترین آسیب به محیط زیست یا تمام پروژه به شکل «پل ریلی» اجرا خواهد شد و یا به صورت «ساحلی» و یا «در دریا در فاصلهی 500 متر از ساحل». وی گفت: هماکنون در حال انجام بررسی هر سه مدل از نظر هزینه و مدتزمان و کمترین آسیب به محیط زیست هستیم. این مقام مسوول همچنین تصریح کرد: چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اعلام آمادگی کردهاند اما بزرگترین مسالهیی که به وسیلهی راهآهن پیگیری میشود، نخست شیوهی ساخت و دوم تامین مابقی منابع مورد نیاز برای ساخت پروژه است.
یزدانی در ادامه گفت: اگر بخواهیم مشابه مسیرهای راهآهنهای برقی اقدام کنیم، یک سد خاکی حدفاصل زمینهای مردم منطقه شکل میگیرد و نمیخواهیم این اقدامات موجب نارضایتی مردم شود. او تاکید کرد: به دنبال ساخت مسیر از طریق احداث پل هستیم که هزینهی اجرای آن بیشتر از دیگر پروژههای زیربنایی ریلی خواهد بود. معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن در ادامه گفت: ازاینرو به دنبال تامین منابع مورد نیاز هستیم که بخشی از آن به وسیلهی کشور جمهوری آذربایجان تامین شده و الباقی از طریق منابع داخلی یا فاینانس تامین خواهد شد. یزدانی افزود: تمام پروژههای زیرساختی ریلی در پنجسال اخیر با برگزاری جلسات مشترک بین شرکت راهآهن و شرکت ساخت و توسعه تصمیمگیری شدهاند. او گفت: پروژهی شرکت ساخت و توسعه حدفاصل رشت به بندرانزلی است و رسانهها بهصورت اشتباه طوری مطالب را منتشر کرده بودند که گویا قرار است به دو بندر اتصال ریلی ایجاد شود در صورتی راهآهن پروژهی رشت – آستارا را احداث خواهد کرد. معاون شرکت راهآهن تصریح کرد: خط ریلی قزوین – رشت که بخشی از راهآهن قزوین – آستارا است در مرحلهی پایانی قرار دارد امیدواریم در دو تا سه ماه آینده به بهرهبرداری کامل برسد. همچنین پروژهی راهآهن آستارا – آستارا نیز هماکنون عملیاتی است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.