کد خبر : 18516
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادم رانندگی می‌میرند/ بسیاری از جاده‌هاي کشور از حداقلهای استاندارد نیز بی‌بهره هستند

روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادم رانندگی می‌میرند/ بسیاری از جاده‌هاي کشور از حداقلهای استاندارد نیز بی‌بهره هستند

هاتف‌خبر – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مرگ روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادم رانندگی گفت: دولت باید از توان بخش خصوصی برای ایجاد جاده‌های استاندارد و اصلاح مهندسی مسیرها استفاده کند.

   هاتف‌خبر – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مرگ روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادم رانندگی گفت: دولت باید از توان بخش خصوصی برای ایجاد جاده‌های استاندارد و اصلاح مهندسی مسیرها استفاده کند.
به گزارش «هاتف‌خبر» مجید کیان‌پور به «خانه ملت» گفت: هم‌اکنون شاهد افزایش روزافزون آمار تصادفات جاده‌یی در کشور هستیم.
وی افزود: در هر تصادف عواملی همچون خودروی نامناسب، مسیر غیراستاندارد و عامل انسانی دخیل است.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند در تصادفات جاده‌یی نقش عامل انسانی بیش از 75 درصد تلقی می‌شود اما نباید از غیراستاندارد بودن مسیر و نامناسب بودن خودروها نیز چشمپوشی کرد.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از جاده‌های کشور از حداقلهای استاندارد بی‌بهره هستند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مسیرهایی که کامیون رو بوده و از امکانات لازم بی‌بهره هستند هر روزه تصادفات فراوانی را شاهد هستیم.
این نماینده‌ی شهرستانی در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید بودجه‌یی مناسب برای تامین زیرساخت جاده‌ها در نظر بگیرد، افزود: متاسفانه هم‌اکنون حداقل 44 نفر روزانه در تصادفات جاده‌یی جان خود را از دست می‌دهند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان تصادفات جاده‌یی در سالهای اخیر لازم است نسبت به بازنگری در سیاستها اقداماتی انجام شود.
کیان‌پور با بیان اینکه بیتوجهی دولت به بهبود وضعیت جاده‌ها و تامین زیرساختهای آنها هزینه‌هایی به مراتب بیشتر بر دوش کشور تحمیل خواهد کرد، گفت: اگر دولت به اصلاح هندسی مسیر، استانداردسازی تولید خودرو و همچنین ارائه‌ی آموزشهای لازم به رانندگان اقدام نکند به طور حتم روند افزایشی تصادفات جاده‌یی از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.
این نماینده‌ی مجلس دهم با تاکید بر اینکه تجدیدنظر در سرعت حرکت اتومبیلها در برخی جاده‌های غیرایمن و غیراستاندارد لازم است، افزود: شورای عالی سوانح و شورای عالی ترافیک نقشی عمده در اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جاده‌یی دارند.
وی با بیان اینکه بیتوجهی به ایمن‌سازی راه‌ها، هزینه‌های بسیاری اعم از ارائه‌ی حق بیمه به معلولیتها و همچنین خانواده‌های متوفی برای کشور رقم می‌زند، تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی با پرداختن به تولید خودرو استاندارد و همچنین اصلاح هندسی مسیرها و ایمن‌سازی آنها می‌تواند پیشگیری از بروز تصادفات را رقم بزند.
مجید کیان‌پور با تاکید بر اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل شخصی و باری در کشور از دیگر عوامل افزایش تصادفات جاده‌یی است، گفت: دولت باید با در نظر گرفتن بودجه‌ی مناسب نوسازی ناوگان را انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.