کد خبر : 18396
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

… و حالا احتکار مسکن!

… و حالا احتکار مسکن!

 هاتف خبر – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید جلو احتکار مسکن که به بزرگتر شدن حباب قیمتها انجامیده است را گرفت.

   هاتف خبر – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید جلو احتکار مسکن که به بزرگتر شدن حباب قیمتها انجامیده است را گرفت.

   به گزارش “هاتف خبر ” شادمهر کاظم زاده به “خانه ملت” گفت: متاسفانه اجاره داری مستاجران نوعی جدید از تخلفات قانونی  و کلاهبرداری است که با احتکار مسکن حباب قیمتی در بازار را بزرگتر کرده است.

   این نماینده ی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش دستگاه های نظارتی همچون سازمان تعزیرات حکومتی در تنظیم بازار مسکن و اجاره بها باید موثرتر شود، افزود: اعمال نظارت عالیه ی وزارت راه و شهرسازی بر حوزه ی مسکن می تواند تا حدود  از تلاطمهای بازار و حتی کلاهبرداریهای اینچنین بکاهد.

   وی با تاکید بر اینکه مشاوران املاک باید با شفافسازی عملکرد خود به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها کمک کنند، تصریح کرد: در صورتی که اجاره داری مستاجران یا مشاوران املاک و در نتیجه احتکار مسکن اثبات شود به مثابه ی جرم مجازاتهای خاص خود را دارد.

   این نماینده ی شهرستانی در مجلس دهم با بیان اینکه رصد بازار برای بررسی وضعیت مسکن لازم است، گفت: مردم باید هوشیارتر بوده و با بررسی همه جوانب نسبت به عقد قرارداد اجاره بها و یا خرید مسکن اقدام کنند زیرا اگر اشتباهی یا تخلفی در این بین رخ دهد فرد مستاجر یا خریدار متضرر خواهد بود.

   کاظم زاده با تاکید بر اینکه بخشی عمده از حباب قیمتی در بازار مسکن و اجاره بها به این نوع تخلفات مربوط است، افزود: دولت باید با رصد دقیق بازار از تعادل عرضه و تقاضا با نظارتهای مستمر اطمینان حاصل کند.

   عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون عمران  آماده ی بررسی شکایتهای مردم در این زمینه بوده و در صورت لزوم با برگزاری نشستی با مسوولان مرتبط به ابعاد مختلف این نوع تخلف می پردازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.