کد خبر : 18135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

دو هزار و530 بیمارخاص گیلان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

دو هزار و530 بیمارخاص گیلان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

هاتف‌خبر – مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: این طرح هم برای مردم و هم برای دولت پیامدهای بسیار خوب و ارزشمند داشته و خدمات خوبی در طرح تحول سلامت ارائه شده است.

  هاتف‌خبر – مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: این طرح هم برای مردم و هم برای دولت پیامدهای بسیار خوب و ارزشمند داشته و خدمات خوبی در طرح تحول سلامت ارائه شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان، دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان با داشتن پنج صندوق بیمه‌یی، رقمی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر را زیر پوشش داشته که این بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌یی چه دربخش بستری وچه دربخش سرپایی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه یکی ار بحثهای سازمان بیمه سلامت در سال 97 مدیریت کنترل هزینه‌ها است، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت بهداشت این است که با مرور راه‌های طی شده، فرآیندهای ناکارآمد و پرهزینه را شناسایی نموده و برای رفع آن چاره‌جویی کند.
دکتر اکبری افزود: مستندات نشان می‌دهد که اگر در زمینه‌ی تقاضای خدمات درمانی، قادر به کنترل تقاضای غیرضروری نباشیم، منابع به هدر خواهد رفت گفت: هم‌اکنون برخی از هزینه‌های مربوط به بخش سلامت لازم و ضروری نیست و دراین زمینه باید بگوییم در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع لازم است، ارائه‌دهندگان خدمت از ارائه‌ی خدماتی که غیرضروری است اجتناب نمایند.


مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان سپس بیان نمود: هم‌اکنون در استان گیلان 177 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی وجود دارد که در این مراکز بیش از 327 پزشک عمومی و 250 ماما و 45 دندانپزشک مشغول فعالیت هستند و در هر یک از مراکز بهداشتی 436 قلم دارو، 51 قلم آزمایش وجود دارد که بیمه‌شدگان روستایی از آن بهره‌مند بوده و با پرداخت حداقل هزینه از خدمات یاد شده برخوردار می‌شوند.
دکتراکبری اضافه کرد: روستاییان همچنین می‌‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و نیز خانه‌های بهداشت از خدمات پزشک عمومی بهره‌مند شوند و در صورت نیاز پزشک عمومی آنان را به پزشکان متخصص ارجاع خواهد داد.
وی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان بیمه سلامت ایران به‌روزکردن پرداختیها است، به طوری که سال 96 بیش از 65 درصد از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شد و امسال برنامه‌ی سازمان این است که هر ماه 60 درصد از مطالبات طرفهای قرارداد را پرداخت نماید.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان سپس با اشاره به اینکه دو هزار و 537 بیمار خاص در استان گیلان زیرپوشش بیمه سلامت هستند گفت: بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، دیالیز و پیوند کلیه هستند که خدمات بستری و سرپایی آنان در بیمارستانهای دولتی – دانشگاهی و هزینه‌های دارویی آنان 100 درصد رایگان بوده که اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان برای هر نفر به طور متوسط یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت ماهانه هزینه می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: دولت دوازدهم با همه‌ی کمبود منابع مالی که دارد بر ادامه‌ی طرح تحول سلامت اصرار داشته و به دنبال حمایت بدون چون و چرا از این طرح است تا شرایط به گونه‌یی باشد که مردم کمترین درد را در بخش سلامت تحمل کنند و در آسایش و رفاه باشند.
گفتنی است دکتر علی اکبری با حضوردر «ایسنا» ضمن تبریک ۱۷ امرداد ماه «روز خبرنگار» در سخنانی خطاب به دست‌اندرکاران این رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها نقشی بسیار مهم در جامعه ایفا می‌کنند و پل ارتباطی مهمی بین مردم و مسوولان هستند.
وی به نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه و مهارتهای زندگی اشاره کرد و افزود: رسانه‌‌ها می‌توانند با آگاهسازی مردم در پیشگیری از بیماریها گام بردارند و همچنین نقشی مهم در کاهش هزینه‌های سلامت داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.