کد خبر : 18051
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

از سال ۹۸ از فروش فله‌یی برنج گیلان جلوگیری می‌شود/ برنج گیلان باید با برند مشخص عرضه شود

از سال ۹۸ از فروش فله‌یی برنج گیلان جلوگیری می‌شود/ برنج گیلان باید با برند مشخص عرضه شود

هاتف‌خبر – استاندار گیلان ایجاد برند و کیفی‌سازی تولید برنج گیلان را ضروری دانست و گفت: جلوگیری از اختلاط برنج تولیدی گیلان با برنج خارجی و همچنین ایجاد منفعت بیشتر برای کشاورزان از اهداف اصلی مدیریت ارشد استان است.

   هاتف‌خبر – استاندار گیلان ایجاد برند و کیفی‌سازی تولید برنج گیلان را ضروری دانست و گفت: جلوگیری از اختلاط برنج تولیدی گیلان با برنج خارجی و همچنین ایجاد منفعت بیشتر برای کشاورزان از اهداف اصلی مدیریت ارشد استان است.

به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر مصطفی سالاری در هشتمین نشست کمیته‌ی تخصصی برنج استان که در موسسه‌ی تحقیقات برنج کشور در رشت برگزار شد، بسته‌بندی با برند مشخص را معرف برنج تولیدی گیلان در کشور و حتی جهان دانست و اظهار نمود: درج برند واحد بر محصول برنج تولیدی گیلان علاوه بر تایید کیفیت آن محصول می‌تواند نقشی موثر در ارتقای بازار فروش این محصول داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال واردات غیررسمی منتفی است، افزود: دولت نسبت به واردات کالاها به صورت مشخص ارز دولتی پرداخت می‌کند که در موضوع برنج، خارج از میزان تعیین شده امکان واردات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات غیررسمی به نفع برنجکاران نیز هست، اظهار کرد: اهتمام داریم تا در تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج از مزرعه تا سفره برنامه‌ریزی داشته باشیم.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان به وجود حلقه‌های متفاوت در چرخه‌ی تولید برنج اشاره نمود و خاطر نشان کرد: شالیکوبیها حلقه‌ی‌ اصلی تولید برنج هستند که می‌توانند تأثیری فراوان در بازار این محصول داشته باشند.
وی تصریح کرد: به منظور تجاریسازی محصولات کشاورزی باید نگاه ما ایجاد صرفه‌ی اقتصادی برای مجموعه‌ی تولیدکنندگان برنج از ابتدا تا انتهای آن باشد.


استاندار گیلان با بیان اینکه وجود درآمد متفاوت بین شالیکوبیها بر اساس کیفیت و نیز کاهش میزان ضایعات باعث ایجاد رقابت بین آنان می‌شود، افزود: رقابت بین شالیکوبیها منجر به اصلاح تجهیزات موجود در کارخانه‌های شالیکوبی شده و سبب به روزآوری آنها و در نتیجه کاهش میزان ضایعات و افزایش کیفیت محصول می‌‌گردد.
وی با تأکید بر کاهش هزینه‌های موجود در مسیر نظارت بر شالیکوبیها به وسیله‌ی دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌ی کل استاندارد، افزود: خوشه‌بندی براساس کیفیت شالیکوبیها باعث می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به آنان به وسیله‌ی دستگاه‌های مختلف تسهیل شود.
وی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را ملزم به نظارت بر میزان ضایعات برنج تولیدی شالیکوبیها و اطلاع‌رسانی به کشاورزان کرد و گفت: بی‌تردید کشاورزان به واحدهای شالیکوبی با کمترین درصد میزان ضایعات برنج تولیدی مراجعه می‌کنند که این اقدام باعث افزایش رقابت و رتبه‌بندی بین آنان و نیز افزایش سطح کیفی محصول برنج می‌شود.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان بر ضرورت بررسی دقیق اعضای کمیته‌ی تخصصی برنج برای جلوگیری از عرضه‌ی برنج تولیدی گیلان به صورت فله از سال 98 تأکید کرد و اظهار نمود: اتحادیه‌ی شالیکوبیها می‌تواند به منظور جلوگیری از عرضه‌ی برنج به صورت فله و یکپارچه‌سازی بسته‌بندیها در قطعه‌های کوچک با توزیع‌کنندگان بزرگ و مهم کشور به توافق برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.