کد خبر : 17917
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

همکاری پارک علم و فناوری با دانشگاه گیلان توسعه می‌یابد

همکاری پارک علم و فناوری با دانشگاه گیلان توسعه می‌یابد

   هاتف‌خبر – در نشست بررسی همكاريهاي دوجانبه‌ی پارك علم و فناوري استان و دانشگاه گيلان بر توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه تاکید شد. به گزارش «هاتف‌خبر» نشست روساي پارك علم و فناوري استان گيلان و دانشگاه گيلان هفته‌ی گذشته با هدف انجام و اجرای همكاريهاي مشترك در زمينه‌هاي تجاريسازي پژوهشهاي علمي و فناوري و

   هاتف‌خبر – در نشست بررسی همكاريهاي دوجانبه‌ی پارك علم و فناوري استان و دانشگاه گيلان بر توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه تاکید شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» نشست روساي پارك علم و فناوري استان گيلان و دانشگاه گيلان هفته‌ی گذشته با هدف انجام و اجرای همكاريهاي مشترك در زمينه‌هاي تجاريسازي پژوهشهاي علمي و فناوري و شبكه‌سازي و گسترش زيرساختها برگزار شد.


در اين نشست كه با حضور برخي از معاونان و مديران و اعضاي هيات علمي دانشگاه گيلان و همچنين معاونان و مدیران پارك علم و فناوري استان گيلان صبح روز سه‌شنبه ۲۵ تيرماه امسال در تالار جلسات پارك علم و فناوري گيلان در رشت برگزار شد، علي باستي رئيس پارك علم و فناوري گيلان با ابراز خرسندي از برگزاری اين نشست، در باره‌ی ماموريتها و برنامه‌هاي پارك علم و فناوري گيلان سخن گفت و سپس با معرفي پاركهاي علم و فناوري دو كشور تركيه و پاكستان برنامه‌هاي اين پاركها را براي توسعه‌ی اقتصادي بيان كرد.
وي همچنين اطلاعات و شاخصهايي از پاركهاي علم و فناوري پرديس و خراسان رضوي و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان ارائه نمود و گزارشي در باره‌ی عملكرد پارك علم و فناوري گيلان و مراكز رشد اقماري آن بيان نمود.
در ادامه دكتر احمد رضي رئيس دانشگاه گيلان هم با قدردانی از برگزاری اين نشست و با آرزوي موفقيت و تعامل بيشتر بين پارك علم و فناوري استان و دانشگاه گيلان گفت: اميدوارم همكاريهاي بين دو طرف مستحكم‌تر از گذشته شود.
وی افزود: امیدوارم اين تعاملات و همكاريها با انجام ماموريتهاي مشترك در صرفه‌جويي اقتصادي و مديريت منابع مالي و رفتن به سمت دانشگاه كارآفرين بیانجامد.
رئيس دانشگاه گيلان همچنین ادامه داد: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در استان گیلان، دو شعبه‌ی «دانشگاه گیلان» و «پارك علم و فناوری استان» دارد كه اين دو لازم و ملزوم هم هستند. اگر ماموريتي هست بايد در كنار هم و با هم انجام گیرد تا مزاياي آن نصيب مردم شريف استان گردد.


وي گفت: اميدوارم اين ارتباطات شتاب بيشتري پيدا كند و هر چه زودتر شاهد اثرات اين تعاملات در جامعه باشيم و اين جلسه هم بدون شک آغازي براي توسعه‌ی ارتباطات و توسعه‌ی علم و فناوري در استان گیلان باشد.
از پيشنهادهایی که در این نشست مطرح شد مي‌توان به مواردي زير اشاره نمود:
* برپايي كارگاه‌های آموزشی و توانمندسازي استادان در زمینه‌‌هاي كارآفريني و توسعه‌ی اشتغال پايدار
* استفاده از ظرفيتهاي انجمنهاي علمي دانشجويي در جهت افزايش تعامل و سوق دادن دانشجويان به نوآوري و فناوري
* بهره‌مندي از مشاوره‌هاي علمي و فناوري، حقوقي و مالي، به ویژه در زمینه‌‌هاي بين المللي
* استفاده از ظرفيتهاي بخش خصوصي و حاميان و خيران در نظام علم و فناوري
* استفاده از ظرفيتهاي كالبدي مشترك و آزمايشگاه‌ها
* شكلدهي كانونهاي خلاقيت و هسته‌هاي فناور براي انجام فعاليتهاي فناورانه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.