کد خبر : 17823
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

گیلان یکی از چهار استان درگیر آب آلوده در کشور است

گیلان یکی از چهار استان درگیر آب آلوده در کشور است

   هاتف خبر – معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون چهار استان‌ خوزستان، هرمزگان، گیلان و قسمتی از مازندران درگیر با اپیدمیهای ناشی از آب آلوده هستند.

   هاتف خبر – معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون چهار استان‌ خوزستان، هرمزگان، گیلان و قسمتی از مازندران درگیر با اپیدمیهای ناشی از آب آلوده هستند.

  به گزارش “هاتف خبر” رئیسی در گفت و گو با “ایرنا” ادامه داد: ریشه ی بیشتر این اپیدمیها در استفاده از آب ناسالم  یا شکستگی لوله های آب است.

   معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مسمومیت برخی از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز در هفته های اخیر گفت: عامل این مسمومیت در رامهرمز خاموش شدن پمپ انتقال آب بود که برای مدتی آب قطع شد و در این مدت مردم از جای دیگری که آب آلوده بود نسبت به تامین آب اقدام کردند که موجب مسمومیت آنها شد.

   وی خاطر نشان کرد: فرسودگی سیستم انتقال آب مشکلی مزمن و دیرینه است که با توجه به کمبود آب و استفاده مردم از پمپهایی که روی کنتور آب منازل نصب می شود، هنگام کاهش یا قطعی آب دوباره آبی که از لوله های خارج می شود توسط پمپها به لوله بازمی گردد و مشکل ایجاد می‌کند.

 

   رئیسی در باره ی چگونگی نظارت بر بهداشت شبکه ی آبرسانی نیز توضیح داد: هشدارها و نامه‌های متعددی از طرف دانشگاه علوم پزشکی به شرکتهای آب و فاضلاب شهری یا روستایی ارسال کرده ایم و در کنار این نامه نگاریها، آموزش و توانمندسازی افراد، کلرسنجی، آزمایشهای میکروبی که نتایج آنها در اختیار مسوولان مربوطه قرار می گیرد؛ انجام می شود.

   وی ادامه داد: در کارگروه‌های سلامت امنیت غذایی استانها به ریاست استاندار به صورت مستمر این نظارتها و توصیه ها انجام می‌شود و به صورت مصوبه در می آید که برخی استانها همچون خوزستان مصوباتشان اجرایی نشده است.

  معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشور ما در یک دهه ی اخیر با کمبودهای بارشی رو به رو بوده است اظهار کرد: استان خوزستان ۳۳.۵ درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته کاهش بارش داشته است.

  وی تصریح کرد: برای ایجاد زیرساختهای استان  نیز باید فکری اساسی شود چرا که آب فعلی و موجود نیز مدیریت نمی شود و به خاطر مشکل دار بودن شبکه هدر رفتن آب زیاد است.

   رئیسی در پایان گفت: وضعیت مخازن آب هم نیاز به بازنگری دارد و در زمینه ی نحوه ی مدیریت توزیع و تامین آب نیز باید این بازنگری اعمال شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.