کد خبر : 17841
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

بهزیستی گیلان امسال به اشتغالزایی یکهزار و ۴۹۱ نفر در ۳۲ رشته متعهد شده است

بهزیستی گیلان امسال به اشتغالزایی یکهزار و ۴۹۱ نفر در ۳۲ رشته متعهد شده است

هاتف‌خبر – مدیر کل بهزیستی استان گیلان در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی بهزیستی» برگزار شد، تاکید نمود: امسال سازمان بهزیستی برای ارتقای سطح توانمندی مددجویان زیر پوشش برنامه‌هایی مفصل و طرح‌ریزی شده دارد و بهزیستی گیلان اشتغالزایی یکهزار و ۴۹۱ نفر را در ۳۲ رشته‌ی مختلف متعهد شده است.

   هاتف‌خبر – مدیر کل بهزیستی استان گیلان در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی بهزیستی» برگزار شد، تاکید نمود: امسال سازمان بهزیستی برای ارتقای سطح توانمندی مددجویان زیر پوشش برنامه‌هایی مفصل و طرح‌ریزی شده دارد و بهزیستی گیلان اشتغالزایی یکهزار و ۴۹۱ نفر را در ۳۲ رشته‌ی مختلف متعهد شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر محمدرضا پارسی گفت: برای اجرای این تعهد اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی لازم است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه همچنین ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم از طریق صندوق توسعه‌ی ملی به اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان اختصاص می‌یابد خاطر نشان کرد: در مجموع افزون بر ۳۲ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی استان پیش‌بینی شده است.
دکتر پارسی با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس اجتماعی و افزایش عملیات مراکز اورژانس اجتماعی در استان با توجه به افزایش تعداد مراکز اورژانس گفت: این مداخلات در زمینه‌های کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی است که در سال گذشته ۵۵۵ مورد کودک آزاری، ۳۰۳ مورد همسرآزاری و ۴۴۴ مورد اقدام به خودکشی مورد عملیات مراکز اورژانس اجتماعی بود که در همه‌ی این سه مورد نسبت به سال پیش از آن (سال ۹۵) افزایش دیده می‌شود.


وی با بیان اینکه پنجهزار و ۹۰۲ پرونده‌ی طلاق هم با همکاری اداره‌ی کل بهزیستی استان و دادگستری گیلان برای مشاوره به این مراکز ارجاع داده شده است، افزود: ۶۶۲ پرونده معادل ۱۱ درصد کل پرونده‌های ارجاع داده شده با انجام مداخلات طلاق به سازش انجامیده است و در دیگر موارد که زوجین برای ادامه‌ی زندگی مشترک سازش نکردند برای کاهش آسیب به فرزندان مداخلات اجتماعی ادامه پیدا کرده است.
دکتر پارسی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد متقاضیان طلاق دارای فرزنده بوده‌اند گفت: سن ۴۷ درصد زوجین هم بین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده است.
وی با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی سامانه‌ی جامع طلاق در استان گیلان گفت: این سامانه به منظور تسهیل در ارائه‌ی خدمات مشاوره‌یی و مداخلات موثربه متقاضیان طلاق راه‌اندازی شده است.
دکتر پارسی در ادامه از امضای تفاهمنامه‌ی بهزیستی با دادگستری به منظور اجرای طرح ملاقات کودکان طلاق با والدین آنها خبر داد و به برنامه‌های اداره‌ی کل بهزیستی استان در جهت کمک به ارتقای خدمات روانشناختی به صورت توامان به کودک و والدین تا 12 سالگی اشاره کرد و گفت: این مرکز در رشت، لاهیجان و لنگرود دایر شده است که والدین می‌توانند در کنار کودکان خود از خدمات مرکز بهره‌مند شوند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان سپس به خدمات مشاور ۱۴۸۰ اشاره نمود و گفت: حدود ۱۰ هزار تماس تلفنی در طول امسال از سراسر استان گیلان با صدای مشاور برقرار شده است.
وی به وجود ۶۸ مرکز مشاوره‌ی حضوری در بخش غیردولتی زیر نظر اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین مراکز سلامت روان در بخشهاؤ مناطق حاشیه‌شین شهری و دهستانهای پرجمعیت در هفت شهرستان رشت، لاهیجان، سیاهکل، بندرانزلی، آستارا، تالش و رودسر وجود دارد.
دکتر محمدرضا پارسی سپس به خدمات آموزشی مهدهای کودک استان گیلان اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ کودک در مهدهای کودک شهرستانهای رشت، لاهیجان، آستارا، تالش، رودسر، سیاهکل و بندرانزلی از نظر بروز اضطراب مورد غربالگری قرار گرفتند.
وی همچنین به آموزشهای پیش از ازدواج به دختران و پسران دانش‌آموز مقاطع سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی متوسطه‌ی دوره دوم مدارس دولتی اشاره نمود و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر با هزینه‌یی افزون بر ۶۰ میلیون تومان آموزش پیش از ازدواج دیده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان همچنین تاکید کرد: سومین جشنواره‌ی موسیقی معلولان استان گیلان دوم و سوم مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.
وی گفت: ۱۹۵ نفر در قالب ۵۲ اثر به صورت ۱۵ کار گروهی و ۳۷ کار انفرادی به دبیرخانه‌ی این جشنواره آثار خود را ارسال کرده‌اند.

   گفتنی است در پایان این نشست از پوستر سومین جشنواره‌ی موسیقی معلولان استان گیلان نیز رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.