هاتف خبر – سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش در مدارس صرفاً ناظر به موفقیت در کنکور است، نسبت به انحراف مسیر «آموزش» و «پرورش» هشدار داد.
هاتف خبر – سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش در مدارس صرفاً ناظر به موفقیت در کنکور است، نسبت به انحراف مسیر «آموزش» و «پرورش» هشدار داد. به گزارش “هاتف خبر” سیدحمایت میرزاده در گفتوگو با “خبرگزاری خانه ملت” با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در جنبههای آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت: محتوا و حجم مطالب آموزشی در مدارس تناسب کافی با ساعات آموزشی و نیاز جامعه ندارند، همچنین شیوههای تربیتی نیز با مسائل روز جامعه همخوان نیست به همین دلیل باید هشدار می دهم که این به معنای در خطر بودن نسلی دیگر است.
این نماینده ی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا امروز تمام تلاشها روی آموزش به منظور موفقیت در کنکور بوده در صورتی که نیازهای خارج از مدرسه چیزی دیگر است، ادامه داد: مسیر تربیت نیز همچون آموزش در وزارت آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده چرا که تعلیمات تربیتی با مشکلات و آسیبهای روز جامعه همخوانی ندارند.
وی در ادامه بیان کرد: انتخاب معلمان از بین فارغالتحصیلان دانشگاههایی به غیر از دانشگاه فرهنگیان، که در سیستم و شرایطی به غیر از آموزش و پرورش دیگری رشد کردهاند نیز اقدامی در راستای ورشکستی آموزش و پرورش است چرا که آنها برای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش آمادگی نیافته اند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه شیوه ی آموزشی بر اساس قبولی در کنکور برخلاف اهداف بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: متاسفانه پس از گذشت سالیان دراز هنوز مساله ی مطالبات فرهنگیان همچنان مطرح است و دولتها اراده و توان کافی برای حل مشکلات این قشر از جامعه را ندارند که این خود علاوه بر ورشکستگی مالی بر ورشکستگی مدیریتی در این سیستم نیز صحه میگذارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: اگر آموزش و پرورش در اولویت کار دولتها قرار بگیرد آنوقت آنها میتوانند مشکلات آن را با تمرکززدایی، تفویض اختیار، کوچک سازی و درآمدزا کردن آموزش و پرورش کاهش دهند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.