کد خبر : 17494
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

متهم گریخت!

متهم گریخت!

هاتف خبر – سرپرست دادگاه های کیفری یک استان تهران، از متواری شدن یکی از متهمان پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج خبر داد. به گزارش “هاتف خبر” محسن افتخاری در پاسخ به سوال “ایرنا” در باره ی تعداد متهمان پرونده ی موسسه ی مالی و اعتباری ثامن الحجج گفت: این پرونده سه متهم

هاتف خبر – سرپرست دادگاه های کیفری یک استان تهران، از متواری شدن یکی از متهمان پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج خبر داد.
به گزارش “هاتف خبر” محسن افتخاری در پاسخ به سوال “ایرنا” در باره ی تعداد متهمان پرونده ی موسسه ی مالی و اعتباری ثامن الحجج گفت: این پرونده سه متهم دارد که یکی از آنها فعلاً متواری شده است. آنطور که پیشتر غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران گفته بود میزان مالی پرونده ی شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج چیزی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که بخشی فراوان از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل، پرداخت شده و بخشی نیز باقیمانده است. این پرونده ۳۶۰ شاکی دارد و تاکنون نیز هفت جلسه ی رسیدگی به آن در شعبه ی اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شده است.

اگر صداوسیما و رسانه‌های آزاد داشتیم !
داوود حشمتی در كانال “امتداد” در باره ی این واقعه نوشت: خبر گریختن متهم پرونده 12 هزار و ۸۰۰ میلیاردی موسسه ی ثامن‌الحجج را امروز ایرنا به نقل از مسوولان قوه ی قضائیه اعلام کرد و به سرعت در گروه‌ها و کانالهای خبری بازنشر شد. اما خوب است بدانید هیچکدام از اینها تاکنون توجه نکرده بودند که هفت جلسه ی دادگاه متهمان این دادگاه برگزار شده و در تمام این هفت جلسه اعلام شده بود که متهم ردیف سوم از ایران گریخته است. چند روز پیش به بهانه ی پخش اعترافات مائده و تبدیل شدنش به مساله ی اصلی همه ی مردم ایران نوشتم که مردم نسبت به این دادگاه بی‌تفاوت هستند. نوشتم که برای هیچکس مهم نبود که جزئیات این دادگاه چیست؟ پولها چرا از ایران خارج شده است؟ چه کسانی وام گرفتند؟ کدام … آقازاده‌ها…. (به اعتبار گفته ی آقای توکلی) از این موسسه وام گرفتند و پرداخت نمی‌کنند؟

حالا با وجود خبر امروز “ایرنا” باید فریاد واحسرتا سر داد که رسانه‌ها نیز تاکنون نفهمیده بودند متهم ردیف سوم این پرونده از ابتدا گریخته بود. با این حال لازم است بدانید تاکنون هفت جلسه از دادگاه در بی خبری و بیتوجهی همه ی رسانه‌ها برگزار شده است. بعضی سلبریتی‌ها هم از این صندوق وام گرفتند. متهم ردیف اول که نامش را هم هیچکس جرات نمی‌کند بر زبان بیاورد با قرار وثیقه بازداشت است. (شما سوال کنید چقدر وثیقه برای پرونده ی دوازده هزار میلیاردی لازم است؟) متهم ردیف دوم، همسر متهم ردیف اول و دختر یکی از ائمه ی جمعه یکی از شهرستانهای استان خراسان رضوی است.

اگر صدا و سیما و رسانه‌های آزاد داشتیم باید تمام محتوای جلسات این دادگاه به صورت زنده برای همه مردم پخش می شد تا به بخشی مهم از فساد‌های اخیر پی ببریم. اما دریغ و درد که در بیتوجهی ما نسبت به این مسائل و واکنشهای تند و تیز نسبت به موارد دیگر گم می‌شوند.

نکته اینجا است یکطرف برای مردم سوژه‌ سازی می‌کند و طرف دیگر هم به همان توجه می کند. یک روز حضور زنان در ورزشگاه، روز دیگر اعترافات مائده. در سایه ی این سوژه‌سازی جلسات دادگاه یکی پس از دیگری در سکوت برگزار می‌شود و هیچکس نمی‌پرسد: پولهای این موسسه چرا به پاکستان رفت و چگونه به نوعی دیگر به ایران بازگشت؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.