کد خبر : 17423
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

آشپزهای برتر گیلان معرفی می‌شوند/ نخستین جشنواره‌ی «گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی» در رشت برگزار می‌شود

آشپزهای برتر گیلان معرفی می‌شوند/ نخستین جشنواره‌ی «گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی» در رشت برگزار می‌شود

   هاتف‌خبر – پس از معرفی شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراکشناسی یونسکو» تاکنون برنامه‌هایی متنوع و گوناگون به وسیله‌ی شهرداری رشت، دانشگاه گیلان، اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردسگری استان و … برگزار شده است. لزوم هماهنگی همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در انجام یک کار بزرگ و گسترده در زمینه‌ی

   هاتف‌خبر – پس از معرفی شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراکشناسی یونسکو» تاکنون برنامه‌هایی متنوع و گوناگون به وسیله‌ی شهرداری رشت، دانشگاه گیلان، اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردسگری استان و … برگزار شده است.
لزوم هماهنگی همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در انجام یک کار بزرگ و گسترده در زمینه‌ی «شهر خلاق خوراک» در شهر رشت به طور جدی احساس می‌شود.
چه اینکه تاکنون افرادی که با نگاه و عینک بدبینی به این قضیه می‌نگریسته و این برند را برای شهر رشت موثر ارزیابی نکرده‌اند، در مواردی متعدد از برنامه‌ریزی ناهماهنگ و غیرمنسجم مدیریت شهری در این زمینه گله کرده و گفته‌اند: شهر رشت از عنوان «شهر خلاق خوراک» طرفی نبسته ‌است.
به نظر می‌‹سد حال که قدری فضا آرامش یافته و آسودگی خاطر مدیران شهری بیشتر شده است، می‌توان با همکاری همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و به کارگیری نیروها و امکانات موجود در بخشهای مختلف حول محور مدیریت شهری کاری بزرگ و ارزشمند را در زمینه‌ی معرفی شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو» انجام داد.


کاری که دایره‌ی اطلاعات و آگاهی‌آن و آوازه‌اش از حیطه‌ی رسانه‌ها بیشتر باشد و تحسین شهروندان این شهر را به همراه داشته باشد.
در همین زمینه معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برگزاری نخستین جشنواره‌ی «گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی» در اواخر تیر ماه امسال در رشت خبر داد که می‌تواند اقدامی در جهت معرفی هر چه بهتر رشت به عنوان «شهر خلاق‌خوراکِناسی یونسکو» ارزیابی شود.
به گزارش «هاتف» از روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، حمیدرضا آذرپور با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با هدف حمایت و پشتیبانی از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا و خدمات، استعدادیابی آشپزی در گیلان، افزایش شادابی و نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ گردشگری خوراک ابین روزهای ۲۷ تا ۲۹تیر ماه امسال در «مجموعه‌ی گردشگری آبشار رشت» برگزار می‌شود.
وی همچنین ادامه داد: اجرای مراسم آیینی، مسابقه‌ی استعدادیابی آشپزی، مسابقه‌ی انتخاب برترین مراکز عرضه‌ی غذا، اجرای کارگاه‌های آموزشی عمومی، علوم و فنون آشپزی و رستورانداری، عرضه‌ی غذا و خوراک گیلانی در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالاها و محصولات ایرانی در غرفه‌های مختلف، اجرای کارگاه‌های پرسش و پاسخ در زمینه‌ی پخت انواع غذا و خوراک به وسیله‌ی استادان برجسته‌ی این فن در کشور و همچنین آپزهای استانی از جمله برنامه‌های «نخستین جشنواره‌ی گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی» است.


به گفته‌ی آذرپور از مزایای شرکت در این جشنواره می‌توان انتخاب استعدادهای آشپزی استان، انتخاب بهترین مراکز عرضه‌ی غذا و خوراک استان و حضور برندگان مسابقه‌های استعدادیابی و مراکز عرضه‌ی غذا در جشنواره‌ی ملی و برگزاری فینال مسابقات در بهمن ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است.
معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و مسابقه‌ها با دبیرخانه‌ی معاونت گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به شماره تماس ۳۳۶۱۸۴۵۹ و ۰۹۹۱۴۶۳۲۴۹۵ و یا ادارات شهرستانی میراث فرهنگی استان مراجعه نموده و نامنویسی کنند.
گفتنی است این جشنواره در دو بخش «مسابقه‌ی تفریحی بین خانواده‌ها و استعدادیابی» و «مسابقه‌ی حرفه‌یی انتخاب برترین مراکز غذا» برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.