کد خبر : 17353
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

78 درصد پرونده‌هاي ارجاعی به دوایر مشاوره‌ی گيلان به مصالحه انجامید

78 درصد پرونده‌هاي ارجاعی به دوایر مشاوره‌ی گيلان به مصالحه انجامید

هاتف‌خبر – معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان گیلان گفت: 78 درصد از پرونده‌هاي ارجاعی به دوایر مشاوره‌ی کلانتریها در دو ماهه‌ی نخست امسال منجر به صلح و سازش شده است.

   هاتف‌خبر – معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان گیلان گفت: 78 درصد از پرونده‌هاي ارجاعی به دوایر مشاوره‌ی کلانتریها در دو ماهه‌ی نخست امسال منجر به صلح و سازش شده است.
سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه به «پایگاه خبری پلیس» با تاکید بر نقش مشاوره و مددکاری پلیس در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همچون طلاق، خیانتهای زناشویی، اعتیاد و همچنین توانمندسازی قشرهای مختلف اجتماعی نسبت به بحرانهای روانی از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس است.
اين مقام انتظامي گفت: همه‌ی ما اغلب در معرض مشکلات و مسائلي قرار مي‌گيريم که به دليل محدود بودن دانش و تجربيات، به همفکري با مشاوران خبره و متبحر نياز پيدا مي‌کنيم و تحولات و تغييراتي که در زندگي رخ مي‌دهد، گاهي ما را دچار اضطراب، ترديد، نگراني، تعارض و حتي بحران مي‌سازد.


وي با اعلام اينكه مشاوره، فرآيند رشدي است که از طريق آن به اشخاص کمک مي‌شود كه اهداف خود را مشخص کنند، بيان داشت: مشاوره موجب مي‌شود كه افراد تصميم‌گيري مناسب داشته باشند و مسائل فردي، اجتماعي و تحصيلي خود را حل کنند.
معاون اجتماعی پلیس گیلان در ادامه فعالیتهای مرکز و دوایر مشاوره کلانتریهای استان را در دو ماهه‌ی نخست امسال تشريح كرد و گفت: در این مدت یکهزار و 36 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره‌ی کلانتریها مراجعه كردند که 174 مراجعه‌کننده به مرکز مشاوره و 862 مراجعه‌کننده به دوایر مشاوره‌ی کلانتریها بوده‌‌اند.
سرهنگ جعفری خیرخواه در ادامه با بيان اينكه تنوع مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی با 36.6 درصد، مشکلات تربیتی با 23.3 درصد، مشاوره تحصیلی با 12.5 درصد، مشکلات روانی با 11.6 درصد، مشاوره فردی با 8.9 درصد، مشاوره ازدواج با 3.4 درصد، و بقیه مشکلات حقوقی و شغلی بوده اند، بيان داشت: همچنین تنوع مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها نیز به ترتیب عبارتند از: مشکلات خانوادگی با 54.3 درصد، نزاع و درگیری با 20.4 درصد، مشکلات حقوقی با 13.6 درصد، مشکلات اجتماعی با 8.6 درصد و بقيه نيز ساير مشكلات می باشند.
معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره کلانتریهای استان همه روزه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌یی رایگان در بسیاری از زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، روانسنجی، ازدواج، حقوقی و … هستند، از شهروندان گیلان خواست برای دریافت خدمات مشاوره‌یی و تنظیم نوبت به نشانی: رشت، سبزمیدان، ابتدای خیابان بیستون، کوچه‌ی بقراطی 2، ساختمان مرکز مشاوره‌ی آرامش مراجعه نموده و یا با شماره‌های 2188086 و 33233969- 013 تماس بگیرند.
در شهرستانها نیز علاقه‌مندان می‌توانند به کلانتریها مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.