کد خبر : 17125
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱:۳۴

۹۷.۶ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

۹۷.۶ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نصب دو هزار و 670 انشعاب گاز در سه ماهه‌ی نخست امسال در شهرها و روستای مختلف استان خبر داد و گفت: عملیات نصب انشعاب در این مدت در 37 شهر و بیش از 520 روستای استان صورت پذیرفته است.

   هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نصب دو هزار و 670 انشعاب گاز در سه ماهه‌ی نخست امسال در شهرها و روستای مختلف استان خبر داد و گفت: عملیات نصب انشعاب در این مدت در 37 شهر و بیش از 520 روستای استان صورت پذیرفته است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومي شرکت گاز استان گيلان، مهندس حسين اكبر با بیان اینکه هم‌اکنون 97.6 درصد از خانوارهای گیلانی، از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، اظهار نمود: با نصب این تعداد انشعاب در بهار امسال، مجموع انشعابات گاز در استان گیلان به 570 هزار انشعاب رسیده است.
وی در ادامه با تاکید بر مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی گفت: بهینه‌‌سازی مصرف، استفاده‌ی صحیح از وسایل گازسوز و رعایت نکات و توصیه‌های ایمنی باید در تمام طول سال مورد توجه قرار گیرد، زیرا این اعمال سبب کمک به اقتصاد خانواده‌ها و کاهش حوادث و اتفاقات ناگوار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان از همکاری شایسته‌ی سازمانها و دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه استانداری در جهت توسعه‌ی گازرسانی در استان قدردانی نمود و گفت: رضایتمندی مردم مهمترین اولویت مجموعه‌ی گاز استان است از اینرو همراستا با عملیات توسعه‌ی گازرسانی، پروژه‌های کیفی مختلف همچون طرح کنتورخوانی و چاپ همزمان صورتحساب گاز، مکانیزه کردن مرکز پیام، تجهیز ناوگان امداد با خودروهای دودیفرانسیل، راه‌اندازی خط تلفنی 3415 برای پرداخت صورتحساب گاز و اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز گیلان راه‌اندازی شده است و امیدواریم با گسترش پروژه‌های کیفی سبب افزایش هرچه بیشتر رضایتمندی مردم و مشترکین عزیز شویم.


وی همچنین از جذب سه هزار و ۴۰۰ مشترك جديد گاز گیلان در ارديبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: با جذب اين تعداد مشترك جدید مجموع مشتركين شرکت گاز استان گيلان به يك ميليون و 20 هزار مشترك رسیده است.
مهندس حسین اكبر ادامه داد: جذب اين میزان مشترک نسبت به همین مدت در سال پیش سه درصد افزايش يافته و با احتساب مشتركين جديد جذب شده، درصد بهره‌مندي خانوارهاي روستايي استان گيلان هم به 93.4 درصد رسيده است.
وي اظهار نمود، هم‌اكنون یکهزار و 908 روستاي استان گیلان از نعمت گاز بهره‌مند هستند كه بر اساس برنامه‌ریزیهای به عمل آمده با گازرسانی به 42 روستای بیش از 20 خانوار دیگر اين ميزان تا «هفته‌ی دولت» به یکهزار و950 روستا افزايش می‌يابد.
مديرعامل شركت گاز استان گيلان همچنین خاطر نشان کرد: مهمترین هدف شرکت گاز افزایش سطح رضایتمندی مردم و مشترکین عزیز است و این شرکت هفته‌ی گذشته نخستین نشست كارگروه استقرار ميزخدمت را برگزار کرده است.
وی تاکید کرد: حسب بخشنامه‌ی رياست محترم جمهور در زمینه‌ی استقرار ميزخدمت و رعايت حقوق شهروندي در این نشست اعضای كارگروه با بررسي مفاد بخشنامه، به چگونگي برپايي و اقدامات لازم در جهت استقرار ميزخدمت به صورت حضوري و غيرحضوري پرداختند.
مهندس اكبر با اشاره به روند توسعه‌ی تكاملي خدمات غيرحضوري و الكترونيك در كشور گفت: در كمتر از دو دهه‌ی گذشته بیشتر كارها همچون ثبت نام كنكور به صورت حضوري بود اما امروزه همه‌ی مراحل از ابتدا تا اعلام نتايج از طريق اينترنت صورت مي‌گيرد.
وي اظهار کرد: در دنياي امروز كه به «عصر ارتباطات» معروف است بايد قدمهايی محكمتر در جهت توسعه‌ی «دولت الكترونيك» با هدف ارائه‌ی خدمات بهتر و سريعتر به مشتركين و كاهش مراجعات مردمي برداريم.
مهندس اکبر افزود:در این نشست مقرر گرديد واحد فناوري اطلاعات با هماهنگي واحد هماهنگي فروش، خدماتي را كه امكان راه‌اندازي به صورت ميزخدمت غيرحضوري در بستر اينترنت دارند شناسايي نموده و در سايت شركت گاز استان گيلان بارگذاري نمايند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: پروژه‌ی تهیه و راه‌اندازی سیستم کنتورخوانی از راه دور جایگاه‌های CNG با هدف نظارت و کنترل بیشتر مصرف جایگاه‌ها نیز راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: این پروژه از ابتدای سال 96 با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 980 میلیون ریال برای 94 جایگاه استان گیلان آغاز شد و عملیات اجرایی پروژه پس از 270 روز در موعد مقرر به اتمام رسید.
مهندس اکبر ادامه داد: این سیستم در مرحله‌ی بعد به صورت آزمایشی مورد راستی‌آزمایی قرار گرفت و هم‌اکنون برای همه‌ی شهرستانهای استان گیلان راه‌اندازی شده و مصارف روزانه‌ی جایگاه‌ها را مورد پایش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه سیستم کنتورخوانی از راه دور جایگاه‌های CNG بر اساس استانداردهای مناطق پرخطر گاز طراحی شده است گفت: تجهیزات این پروژه تماماً بر اساس دانش فنی داخلی طراحی و ساخته شده و امکان استفاده از بستر اینترنت امن همراه اول APN را به عنوان اولین شرکت در استان گیلان فراهم نموده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از دیگر مزایای این طرح را استفاده از تجهیزات استاندارد و معتبر، به حداقل رسیدن دوره‌ی خرابی تجهیزات اندازه‌گیری و دقیق بودن محاسبات حجم مصرف گاز، به حداقل رسیدن امکان دستکاری تجهیزات اندازه‌گیری با توجه به پایش مصرف روزانه، قابلیت اتصال به سامانه‌های Biling و MSH مشترکین و پایش همه‌ی پارامترها همچون دما، فشار، مصرف، فلوی جریان، میزان باتری دستگاه، برق و ….. عنوان نمود.
مهندس حسین اکبر در پایان سخنانش با اشاره به اینکه این سیستم بومی برطرف‌کننده‌ی همه‌ی نیازهای شرکتهای گاز استاننهای کشور است، گفت: با استفاده از آن می‌توان کنتورخوانی حضوری را به طور کامل حذف نمود و صورتحساب را آنلاین و از راه دور تولید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.