کد خبر : 17176
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۴:۴۷

سال گذشته ۹۴ دادخواست برای احیای حقوق موقوفات در محاکم قضایی گیلان مطرح شد

سال گذشته ۹۴ دادخواست  برای احیای حقوق موقوفات در محاکم قضایی گیلان مطرح شد

هاتف‌خبر – مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان از طرح ۹۴ دادخواست برای احیای حقوق موقوفات استان گیلان در طول سال گذشته در محاکم قضایی استان خبر داد.

   هاتف‌خبر – مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان از طرح ۹۴ دادخواست برای احیای حقوق موقوفات استان گیلان در طول سال گذشته در محاکم قضایی استان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومي اداره‌ی كل اوقاف و امور خيريه‌ی استان گيلان، حجت‌الاسلام والمسلمين ستار علیزاده این مطلب را در جلسه‌ی شوراي اداري این اداره‌ی کل که با حضور آیت‌الله حسینی اشکوری نماینده‌ی گیلان در مجلس خبرگان برگزار شد، عنوان کرد و به اقدامات اداره‌ی کل اوقاف استان در حفظ عین و بهره‌وری موقوفات اشاره کرد.
وی همچنین گفت: در طول سال گذشته برای یکهزار و ۵۰۰ رقبه در استان گیلان سند مالکیت گرفته شده است.


ستار علیزاده گفت: از ۹۴ دادخواست مطرح شده در محاکم قضایی ۴۸ رأی به نفع موقوفات صادر شده که ۴۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی برای موقوفات گیلان به همراه داشته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰ هکتار اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.
وی از آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه‌ی عمرانی در زمینهای موقوفات استان خبر داد و گفت: اتمام پروژه‌های عمرانی یاد شده به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
علیزاده همچنين گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی ۱۶۰میلیارد ریال ارزش افزوده برای موقوفات به همراه خواهد داشت و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
بخش دیگر سخنان مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در زمینه‌ی فعالیتهای انجام شده برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و فعالیتهای قرآنی بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.