کد خبر : 17128
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱:۵۱

توصیه‌های شرکت توزیع نیروی برق گیلان برای روزهای داغ تابستان

توصیه‌های شرکت توزیع نیروی برق گیلان برای روزهای داغ تابستان

هاتف‌خبر – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با گرم شدن هوا و افزایش دمای گیلان با انتشار اطلاعیه‌هایی در زمینه‌ی رعایت مصرف بهینه‌ی انرژی توصیه و سفارش کرد.

   هاتف‌خبر – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با گرم شدن هوا و افزایش دمای گیلان با انتشار اطلاعیه‌هایی در زمینه‌ی رعایت مصرف بهینه‌ی انرژی توصیه و سفارش کرد.


به گزارش «هاتف‌خبر» در این اطلاعیه‌ها خطاب به ‌مشترکین شرکت توزیع برق و گیلانیان آمده است: بنا به اعلام و گزارش سازمان هواشناسی و با عنایت به اینکه دمای هوای استان گیلان و بیشتر نقاط کشور از روز جمعه(هشتم تیر ماه 97) افزایشی محسوس خواهد یافت و پایداری هوای گرم در کشور و استان، مصرف برق گیلان را به طوری چشمگیر افزایش می‌دهد، از مردم شریف استان گیلان تقاضا داریم برای حفظ پایداری شبکه‌های برق، تداوم خدمات‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق و جلوگیری از آسیب به تجهیزات برقی استان، با عمل به توصیه‌های این شرکت همکاری شایسته برای مصرف بهینه‌ی برق داشته باشند.


راهکارهایی ساده که شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی اعلام کرده عبارتند از:
در ساعتهای اوج مصرف برق در روز(12 تا 17) و در شب(20 تا 24) لوازم برقی پرمصرف همچون (اتو، ماشین لباسشویی، جاروی برقی، فر برقی، سشوار و ….) استفاده نشود.
درجه‌ی ترموستات کولر گازی حتماً بین(23 تا 25) درجه‌ی سانتیگراد تنظیم شود.
در صورت امکان موتور کولرهای گازی زیر سایبان قرار گیرند.
لامپهای اضافی خاموش شوند و از روشنایی روز نهایت استفاده برده شود.
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرد: با انجام همین راهکارهای ساده می‌توان صرفه‌جویی مناسب و مفید در مصرف برق انجام داد.
همچنبن به مشترکین شرکت توزیع برق استان گیلان اعلام شده است که با عنایت به افزایش دمای هوا در فصل تابستان و لزوم استفاده از لوازم سرمایشی، مصرف انرژی برق استان گیلان به شدت افزایش یافته که با توجه به کمبود تولید برق از نیروگاه‌های آبی کشور به مقدار پنجهزار و300 مگاوات، خواهشمند است در مصرف انرژی برق حداکثر صرفه‌جویی لازم انجام شود.
یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف برق نیز برای روشنایی مکانها استفاده از لامپهای کم‌مصرف یا LED اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.