کد خبر : 17005
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

همایش مدیریت منابع و مصارف منطقه ی ۷ بیمه سلامت در رشت برگزار می شود

همایش مدیریت منابع و مصارف منطقه ی ۷ بیمه سلامت در رشت برگزار می شود

هاتف خبر – مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تاکید بر اینکه همایش مدیریت منابع و مصارف  شورای منطقه ۷ بیمه سلامت به زودی در رشت برگزار می شود؛ تاکید کرد: نهادینه شدن منابع نظام سلامت بسیار ضروری است.

   هاتف خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با تاکید بر اینکه «همایش مدیریت منابع و مصارف» شورای منطقه‌ی ۷ بیمه سلامت به زودی در رشت برگزار می‌شود؛ خاطر نشان کرد: نهادینه شدن منابع نظام سلامت بسیار ضروری است.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر علی اکبری در نشست با شماری از خبرنگاران استان گیلان گفت: نهادینه شدن مدیریت منابع و مصارف نظام سلامت ضروری است.

   وی افزود: در همه‌ی کشورهای مختلف جهان هر چند هم از سرانه‌ی بالایی برخوردار باشند، باز هم در هزینه‌های درمان کنترلهایی صورت می‌گیرد تا تفکر درست مدیریت هزینه‌ها اعمال گردد.

   دکتر علی اکبری همچنین خاطر نشان کرد: در مدیریت هزینه‌های درمانی، کنترل هزینه‌ها و تفکر درست مدیریت هزینه‌ها در ارائه‌ی خدمات به دریافت‌کنندگان خدمات باید نهادینه شود؛ نهادینه شدن این تفکر در زندگی مردم و علاوه بر آن در ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه نقشی مهم و اساسی دارد.

   مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین گفت: اگر بیمه‌شدگان آگاهی کافی از این موارد نداشته باشند یقیناً ضرر خواهند کرد و به همین دلیل سازمان بیمه سلامت ایران برای بالا بردن سطح آگاهی خدمات‌گیران، تفکر مدیریت هزینه‌ها را به عنوان یکی از شاخصهای ارائه‌ی خدمات مطلوب در نظر گرفته است.

    دکتر علی اکبری سپس گفت: مسیر ارائه‌ی خدمات همچنین نیاز به بازنگری دارد از جمله نظام ارجاع و پزشک خانواده که به عنوان مدخل ورود به همه‌ی مباحث ارائه‌ی خدمات درمانی به بیمه‌شدگان است، چون پزشک خانواده مدیر درمان خانواده‌ها است و با سرکشی به موقع و یا ویزیت در درمانگاه‌ها می‌تواند در ارتقای سطح سلامت بهداشتی، ارتقای سبک زندگی و ارتقای نحوه‌ی تغذیه و مهارتهای زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

   وی گفت: این امر مهم می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها نقشی قابل توجه داشته باشد و علاوه بر آن تقاضاهای القایی را کاهش دهد.

   مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به موفقیت اهمیت نظام ارجاع و پزشک خانواده گفت: هم‌اکنون در استان گیلان طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در مناطق روستایی زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در دست اجرا است و انتظار داریم که طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرهای بیش از ۲۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز اجرایی شود و زیرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران به دنبال اجرایی کردن این طرح هستند چون اعتقاد داریم که نظام ارجاع به عنوان ابزار عملی در اقتصاد مقاومتی می‌تواند در مدیریت منابع و مدیریت مصارف بسیار تاثیرگذار باشد.

   وی همچنین افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع در شهرهای بیش از ۲۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت چالشهای نظام سلامت نیز حل خواهد شد و ۲۰ تا ۴۰ درصد از بار مراجعات غیرضروری به واحدهای تخصصی هم به وسیله‌ی واحدهای عمومی(پزشک خانواده و نظام ارجاع) کنترل شده و کاسته می‌شود و مردم نیز خدمات باکیفیت (براساس نیاز) دریافت خواهند کرد.

   دکتر اکبری سپس یادآور شد: برای کارآیی هر چه بیشتر «همایش مدیریت منابع و مصارف شورای منطقه ی ۷ بیمه سلامت کشور» متشکل از استانهای گیلان، قزوین و زنجان روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه امسال به میزبانی اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان در رشت برگزار خواهد شد.

   وی اضافه کرد: در این همایش رویکردهای مهم و اساسی سازمان بیمه سلامت همچون خرید راهبردی خدمات سلامت، نقش بیمه‌ها در مدیریت هزینه‌ها، مدیریت منابع نظام سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده در نظام ارجاع با سخنرانی استادان، ارائه‌ی مقامات برگزیده، ارائه‌ی گزارش ایده‌ها و تجارب موفق استانها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

   مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین به موضوع توانمندسازی بیمه‌شدگان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با فرهنگسازی و ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی و بهره‌گیری از رسانه‌ها در توانمندسازی جامعه‌ی هدف به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

وی همچنین بر لزوم تهیه‌ی پرونده‌ی الکترونیکی برای همه‌ی بیماران تحت‌پوشش اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان تاکید کرد و این اقدام می‌تواند در زمان حادثه و مواقع بیماری با رجوع به پرونده‌ی الکترونیکی بیماران را در جهت حصول به نتیجه، درمان بیمار و بازگشت آنها به زندگی خود کمک کند.

   دکتر اکبری همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: با تلاشهای ارزشمند مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بخشی از مطالبات معوقه‌ی طرفهای قرارداد بیمه سلامت در بخشهای خصوصی و دولتی را در هفته‌ی اول تیر ماه پرداخت خواهیم کرد.

   مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه به موضوع شفافسازی مصارف و منابع اشاره کرد و گفت: شفاسازی یکی از مقوله‌هایی است که در مدیریت منابع و مصارف مورد تاکید است و بر اساس آن تعهدات لازم لازم می‌شود که چه میزان منابع داریم و چه میزان مصرف شده تا مردم به خوبی از این موارد آگاهی یابند.

   وی افزود: از همه‌ی طرفهای قرارداد اعم از پزشکان، موسسات خصوصی و دولتی، بیمارستانها، درمانگاه‌ها و کلینیکهای جراحی به خاطر همکاریهای خوبشان با اداره‌ی کل بیمه‌ سلامت استان گیلان باید تشکر کنم و در همین راستا از دکتر سالاری استاندار گیلان و آیت‌الله فلاحتی نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه‌ی رشت نیز به خاطر حمایت از اجرای طرحهای بیمه سلامت استان قدردانی می‌کنم.

   دکتر علی اکبری در پایان سخنانش از همراهی رسانه‌های گروهی با اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف خدماتی، فرهنگسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به بیمه‌شدگان قدردانی و سپاسگزاری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.