کد خبر : 16726
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۱۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: اعتبار اصناف، باید برای اعتلای صنوف مختلف هزینه شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: اعتبار اصناف، باید برای اعتلای صنوف مختلف هزینه شود

هاتف‌خبر – به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انتخابات اتاق اصناف شهرستان رشت، همزمان با دیگر شهرستانها صبح روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه امسال برگزار گردید.

   هاتف‌خبر – به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انتخابات اتاق اصناف شهرستان رشت، همزمان با دیگر شهرستانها صبح روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه امسال برگزار گردید.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان این انتخابات همزمان با دیگر شهرستانها در رشت برگزار شده و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان هم با حضور در محل اخذ رای، در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت و پس از برگزاری انتخابات با حضور روسای 62 اتحادیه‌ی صنفی گفت: شهر رشت، شهری گردشگرپذیر با ظرفیت فرهنگی فراوان است و باید بازار آن توانمندتر از امروز باشد. مشکلاتی که وجود دارد قابل حل است و تنها مشارکت، دلسوزی و نگاه کارشناسی را می‌طلبد.
دکتر فرهاد دلق‌پوش همچنین گفت: همواره انتخابات بستری برای مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری و مدیریت همه‌ی مردم بوده و بازار نیز این رویکرد را با اتحادیه‌ها و اصناف دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت اتاق اصناف و لزوم به کارگیری نگرشهای نو در کنار ارزشهایی که از عمق فرهنگ اسلامی بر می‌خیزند، گفت: انتظار ما این است کسانی که به عنوان امنای شما در اتاق اصناف انتخاب می‌شوند، اولاً «صداقت» و «امانتداری» را مبنا و وجه همت کار خود قرار دهند و در ثانی اینکه کسب «اعتماد» را نه برای یکبار، بلکه برای همیشه داشته باشند. این نمایندگان باید اعتبار اصناف و بازاریان را در جهت اعتلای اصناف هزینه کنند.


رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان سپس گفت: ما انتظار داریم که بازار بتواند به مشکلات خود رسیدگی کند و بازوی توانمند دولتمردان باشد. این انتظار خیلی منطقی است چرا که علاوه بر خود بازار، مردم به عنوان ولی نعمت ما هستند. برای رسیدگی به مشکلات و ارائه‌ی خدمات به مردم باید پیشگام بود، چرا که خود شما بخشی از همین مردم هستید.
وی حمایت از برگزیدگان انتخابات را به عنوان عقلا و امنای بازار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: ما وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم از امنای اصناف و بازاریان حمایت کنیم و علاوه بر این، تکلیف هدایتی و نظارتی نیز داریم.
دکتر دلق‌پوش در جمع روسای 62 اتحادیه صنفی گفت: مدیریت بقیه‌ی کارهای مرتبط با بازار به دست شما باید انجام شود. سازمان صنعت و معدن را به عنوان خانواده و همکار خودتان بدانید. ما امیدواریم که بازار رشت با درایت کسبه و اتحادیه‌های صنفی‌اش بر مشکلات موجود غلبه کند.
وی در ادامه ویژگیهای اقتصادی و ارتباطی خاص گیلان را برشمرد و گفت: باید برای فراسرزمینی برنامه داشته باشیم و با توجه اینکه ما از نظر تاریخی دروازه‌ی اروپا بوده‌ایم و این راه‌آهنی که کارش در شرف اتمام است ارتباطات بیرونی بازار استان را بیش از پیش تسهیل می‌کند می‌بایست شاهد رونق خدمات و تجارت بین گیلان و کشورهای آسیای میانه باشیم.
رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان سپس تاکید کرد: نباید مثل پیله‌ی ابریشم تار دور خود بتنیم و سطح فعالیتهایمان را کوچک کنیم. ما نباید جزیره‌یی فکر کنیم و درون غار تنهایی خود منزوی شویم لازم است از منظر کلان اقتصادی بنگریم و راهکار این است که باید از این وضعیت بیرون بیاییم و چشم‌انداز اقتصادی مطلوبتر در بازار ارائه نماییم.
وی در پایان افزود: امیدوارم با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، اصناف هوای مردم را بیشتر داشته باشند. چون خود اصناف هم بخشی از مردم هستند.
گفتنی است در پایان انتخابات اتاق اصناف شهرستان رشت که به صورت الکترونیکی برگزار گردید و 62 اتحادیه در آن حضور داشتند نتایج به شرح زیر اعلام گردید. پس از شمارش آرای ماخوذه اسامی پنج نفر از کاندیداها به عنوان عضو هیات مدیره و دو نفر به عنوان علی‌البدل صنوف تولیدی و توزیعی انتخاب شدند.
منتخبان اصلی به ترتیب جلال‌الدین محمد شکریه، حمید انزانی، رحیم لیاقت‌جو، علیرضا تهیدست، شریف رضایی و همچنین احمد بهلول خشکبیجاری به عنوان علی‌البدل صنوف توزیعی و خسرو نصیرزاده به عنوان علی‌البدل صنوف تولیدی انتخاب شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.