کد خبر : 16499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱:۲۹

تعداد زنان خانه‌دار بیمه‌شده‌ی گیلان در سال گذشته ٤٢ درصد افزایش داشته است

تعداد زنان خانه‌دار بیمه‌شده‌ی گیلان در سال  گذشته ٤٢ درصد افزایش داشته است

هاتف‌خبر – نزدیک به ٤٠٩ هزار بیمه‌شده‌ی اصلی و افزون بر ١١٧هزارمستمری‌بگیر هم‌اکنون زیرپوشش خدمات اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

   هاتف‌خبر – نزدیک به ٤٠٩ هزار بیمه‌شده‌ی اصلی و افزون بر ١١٧هزارمستمری‌بگیر هم‌اکنون زیرپوشش خدمات اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر از افزایش ۲.۲ درصدی بیمه‌شدگان اجباری در استان خبر داد و افزود: ۲۳۴ هزار و ٢٥٢ بیمه‌شده‌ی اجباری در اسفندماه ۱۳۹۵ طی یکسال گذشته به ۲۳۹ هزار و ٥٢١ نفر افزایش یافته است.
جمیل حق‌پرست با اشاره به جمعیت ۲۶ هزار و٤٩٣ نفری بیمه‌شدگان اختیاری در پایان سال ٩٦، میزان افزایش در این بخش را ۵.۹ درصد اعلام نمود و خاطر نشان ساخت: در بیمه‌ی مشاغل آزاد نیز با افزایش ۶.۶ درصدی ۵۷ هزار و ٥٥٩ نفررا زیرپوشش داریم.


مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان سپس با اشاره به استقبال شهروندان از گروه‌های مختلف بیمه‌یی اظهار نمود: شمار بانوان گیلانی برخورداراز بیمه‌ی زنان خانه‌دار درپایان سال ٩٦ به ۱۹ هزار و٥٦٠ نفر رسیده است که بیانگر افزایش چشمگیر ٤٢ درصدی است .
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، تعداد کارگران ساختمانی مشمول تامین اجتماعی دراستان گیلان را ۳۰ هزار و ١٥٩ نفر برشمرد و اذعان نمود: این تعداد کارگر ساختمانی بیمه‌شده بیانگر ۳.۸ درصدی در طول سال گذشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان سپس با بیان اینکه تا پایان اسفند سال گذشته ۴۰۸ هزار و٧٨٧ نفر بیمه شده‌ی اصلی و ۱۱۷ هزار و٥٢ مستمری‌بگیر زیرپوشش تامین اجتماعی گیلان هستند نسبت پشتیبانی را ۳.۵ و در پایین‌ترین سطح کشوری اعلام نمود.
وی افزایش نامتعارف و روزافزون مستمری‌بگیران گروه‌های مختلف را ازعوامل اصلی پایین بودن این شاخص دانست و افزود: تا پایان سال گذشته ۷۹ هزار و٧٢ بازنشسته، ششهزار و ٥٩٩ ازکارافتاده و ۳۱ هزار و ٣٨١ بازمانده به اتفاق افراد تبعی خود ازخدمات و تعهدات سازمان تامین اجتماعی دراستان گیلان بهره برده‌اند.
جمیل حق‌پرست افزایش تعداد بازنشستگان در طول سال گذشته را ۷.۶ درصد، افزایش تعداد ازکارافتادگان را ۴.۶ درصد و افزایش تعداد بازماندگان را حدود ١٠ درصد برشمرد و گفت: در مجموع تعداد مستمری‌بگیران استان گیلان در یکسال اخیر هشت درصد افزایش یافته است.
وی در پایان گفت: شایان ذکر است که تعداد مقرری‌بگیران بیمه‌ی بیکاری نیز هفت هزار و ٨٥٧ نفر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.