کد خبر : 16388
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۱۷

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه‌ی گیلان خطاب به اعضای شورای شهر رشت: بروید و پیشرفتهای شهری شهرهای بزرگ جهان را ببینید/ در جهت توسعه‌ و آبادانی شهر رشت متحد و هماهنگ باشید

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه‌ی گیلان خطاب به اعضای شورای شهر رشت: بروید و پیشرفتهای شهری شهرهای بزرگ جهان را ببینید/ در جهت توسعه‌ و آبادانی شهر رشت متحد و هماهنگ باشید

هاتف‌خبر – در بخش دوم چهلمین نشست علنی شورای شهر رشت، دکتر محمدعلی محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی استان گیلان و همکارانش میهمان اعضای شورای شهر بودند.

   هاتف‌خبر – در بخش دوم چهلمین نشست علنی شورای شهر رشت، دکتر محمدعلی محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی استان گیلان و همکارانش میهمان اعضای شورای شهر بودند.
در این نشست مهندس امیرحسین علوی تاکید کرد: در جلسه‌‌ی که با دکتر نوبخت داشتیم ایشان تأکید نمودند که موضوعات شهری را جمعبندی کرده و با رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه‌ی استان گیلان مطرح کنیم و متعاقب آن هم ما این نشست را تدارک دیدیم و آقای دکتر محمدی هم سریعاً بپذیرفند که این موضوع نشان از علاقه‌ی وافر آقای محمدی به شهر خودشان می‌دهد.
رئیس شورای شهر رشت گفت: ما برای تحقق اهدافمان نیاز به همکاری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان برنامه و ‌ بودجه‌ی استان در جهت تأمین مالی مورد نیاز، داریم.
وی از دکتر محمدی خواست تا نقطه نظراتش را در باره‌ی این نشست مطرح کند و سپس دوستان شورایی هر یک پیشنهادهای خود را برای تداوم همکاری بیان نموده و دوباره دکتر محمدی به جمعبندی مباحث مطرح شده، بپردازد.


دکتر محمدی هم گفت: هر چند این نشست خیلی وقت پیش از اینها باید برگزار می‌شد اما به هر حال «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است» و ما می‌توانیم با همدلی و وفاق کارهای خوبی را در جهت توسعه‌ و عمران شهرمان انجام دهیم.
وی سپس از عشق و علاقه‌ی خود به شهر رشت و عرقی که برای توسعه و پیشرفت آن دارد، سخن گفت و در ادامه خواستار شنیدن نقطه نظرات اعضای شورا شد.
احمد رمضانپور در ادامه‌ی این نشست تاکید کرد: باید در این جلسه حول یک یا دو محور به توافق برسیم و در جهت اجرای آن پیش برویم.
محمدحسن عاقل‌منش هم تامین اعتبار لازم برای هدایت فاضلابهای شهر رشت به تصفیه‌خانه را از استانداری ضروری دانست و به چند پیشنهاد کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورا اشاره کرد.
اسماعیل حاجی‌پور خواسته‌ی خود را از دکتر محمدی به زبان گیلکی مطرح کرد و گفت: «هنی‌که رشت شین ایستی مره ایتا دونیایه».
وی سپس تاکید کرد: قطعاً کسی که عرق و تعصب بومی داشته باشد می‌تواند برای شهر خود اقدامات موثر و مفید انجام دهد.
رضا رسولی درخواست کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تلاش کند تا موانع از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شود.
جلال‌الدین محمد شکریه هم با اشاره به وضعیت نامناسب بازار رشت گفت: واحدهای آلاینده‌ی محیط زیست و تولیدیهایی که چهره و فضای بازار را مخدوش می‌کنند باید به شهرکهای صنعتی منتقل شوند و در این جهت درخواست همکاریهای لازم را داریم..
فاطمه شیرزاد هم با تاکید بر اینکه استان گیلان و رشت بیشترین میزان آرا را بین سه استان شمالی به «دولت‌ تدبیر و امید» داده توقع بر این است که دولتمردان هم توجهی بیشتر به این شهر داشته باشند.
وی افزود:به نظر من مشکل اصلی در استان گیلان برای اینکه کارها کند پیش می‌رود این است که ما با هم تعامل و گفت‌وگو نمی‌کنیم.

هیچ مقام اجرایی نباید دیدگاه‌های سیاسی خود را در اجرای کارها دخالت دهد
در ادامه‌ی این نشست دکتر کیوان محمدی با اشاره به اینکه به هر حال هر کس سلیقه‌ی سیاسی مشخصی دارد، تاکید کرد: اما در عین حال هیچ مقام اجرایی در استان نباید دیدگاه‌های سیاسی خود را در اجرای کارها و برنامه‌ها اعمال کند.
وی گفت: وقتی یک فرد به جایگاهی رسید چه جایگاه مدیریت دولتی چه جایگاه ‌پارلمان محلی نباید دیدگاه‌های شخصی خود را در کار جمعی اعمال کند.
من کتمان نمی‌کنم که سیاسی هستم اما هرگز تلاش نکردم دیدگاه‌های سیاسی خودم را در کار اجرایی دخالت دهم و حس می‌کنم از این نظر، دغدغه‌های همه‌ی ما یکی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی استان گیلان گفت: اعتقاد دارم هیچ تشکیلاتی بهتر از شورا توانایی متحد کردن دیدگاه‌های مختلف در رشت را ندارد چون در این شورا همه‌ی سلیقه‌های سیاسی نماینده دارند و این سلیقه‌های متفاوت دارند در کنار هم کار می‌کنند.
دکتر محمدی سپس به چند مشکل اساسی رشت همچون مدیریت پسماندها، ساماندهی رودخانه‌های شهر، ایجاد تراموا، حل معضل ترافیک شهر، وجود بافتهای فرسوده‌ی فراوان در محله‌های مختلف شهر و… اشاره کرد و از اعضای شورا خواست تا بروند و شهرهای بزرگ جهان و پیشرفتهای آنها را در زمینه‌های مختلف از نزدیک ببینند و افق دید خود را برای توسعه‌ی شهر رشت وسعت دهند.
وی همچنین در زمینه‌ی درخواست ریاست شورای شهر رشت برای ملاقات با دکتر نوبخت گفت: باید بنشینیم و خواسته‌هایمان را برای شهر رشت با مدیران دستگاه‌های مختلف یک کاسه کنیم که وقتی رفتیم به ملاقات جناب آقای دکتر نوبخت دستمان برای بیان نظرات و ارائه‌ی طرحها باز باشد.
در پایان این نشست مهندس سیدامیر حسین علوی به عنوان ریاست شورای شهر رشت از حضور دکتر محمدی و همکارانش در صحن علنی شورا قدردانی کرد و گفت: این جلسات تا رسیدن به حصول نتیجه برای توسعه‌ی شهر رشت تداوم خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.