کد خبر : 16377
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

گفته‌ها و شنیده‌ها

گفته‌ها و شنیده‌ها

ردپای «زرجوب» و «گوهررود» در نماز جمعه‌ی رشت *در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی شهر رشت به گزارش خبرگزاریها نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان گیلان از آلودگی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» رشت گله کرد و آن را بلای جان مردم دانست. آیت‌الله رسول فلاحتی برای تاکید بر حل مساله‌ی آلودگیهای این دو رودخانه گفت: رودخانه‌های رشت درگذشته

ردپای «زرجوب» و «گوهررود» در نماز جمعه‌ی رشت
*در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی شهر رشت به گزارش خبرگزاریها نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان گیلان از آلودگی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» رشت گله کرد و آن را بلای جان مردم دانست.
آیت‌الله رسول فلاحتی برای تاکید بر حل مساله‌ی آلودگیهای این دو رودخانه گفت: رودخانه‌های رشت درگذشته محل تفریح مردم بودند اما امروز اکوسیستم گیلان را خراب کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه آلودگیهای این رودخانه‌ به مردم آسیب می‌رساند، خاطر نشان کرد: این مردم رنجیده اگر سخنی می‌گویند از سر سوز است بنا براین خطاب به مسوولان از آنها می‌خواهم به وضعیت رودخانه‌های رشت توجه کنند.
امام جمعه‌ی رشت با اشاره به حضور دکتر نوبخت در رشت گفت: روز گذشته مساله‌ی آلودگیهای این رودخانه‌ها را به آگاهی معاون رئیس‌جمهور رساندم.

روزی به نام گیلان در نمایشگاه کتاب تهران
*معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: بیستم اردیبهشت ماه در تقویم سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نام گیلان رقم خورده و حضور گیلانیان در این روز در نمایشگاه بیشتر خواهد شد.
حسین ابراهیمیان افزود: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده گروهی از مفاخر و فرهیختگان استان گیلان در این روز در غرفه‌های گیلان میزبان خواهند بود.
وی اظهار کرد: ۱۲ ناشر از گیلان با ۱۶ غرفه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند.
معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: نشست مفاخر، اجرای نمایش، شعرخوانی و معرفی آیینهای گیلانی در قالب فعالیتهای فرهنگی از برنامه‌های «روز گیلان» در نمایشگاه کتاب پایتخت خواهد بود.

حکمی عجیب برای فروشنده‌ی متخلف پرندگان مهاجر
*این هفته خبر حکم قاضی یکی از شعبات شهرستان لنگرودی که حکمی عجیب را برای مرد 50 ساله‌ی لنگرودی که پرندگان مهاجر را می‌فروخت، بازتابی گسترده داشت.
در خبرها آمده بود که یک فروشنده‌ی غیرمجاز پرندگان وحشی در شهرستان لنگرود به پاکسازی ساحل دریای کاسپین در منطقه‌ی چاف و چمخاله محکوم شده است.
در این باره رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با تایید این خبر گفت: بر اساس حکم یکی از قضات دادگستری این شهرستان این حکم صادر و اجرایی شده است..

ریشه‌کنی هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰
*رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان شیوع هپاتیت B در گیلان را کمتر از یک درصد و میزان شیوع هپاتیت C در گیلان کمتر از نیم درصد عنوان کرد.
دکتر فریبرز منصورقناعی با بیان اینکه 15 تا 21 اردیبهشت‌ماه «هفته‌ی سلامت گوارش» نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی درباره‌ی هپاتیتهای ویروسی B و C شعار «هفته‌ی سلامت گوارش و کبد» امسال است.
وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده می‌کوشیم تا سال 1410 هپاتیت C را ریشه‌کن کنیم و هپاتیت B را نیز کنترل نماییم.
رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ابتلای یک میلیون و 500 هزار نفر در کشور به هپاتیت B افزود: 185 هزار نفر در کشور ناقل هپاتیت C هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.