کد خبر : 16310
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۴۵

بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر بنزین در گیلان صرفه‌جویی شد

بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر بنزین در گیلان صرفه‌جویی شد

هاتف‌خبر – با جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک و ارزان به جای بنزین در سال گذشته ۳۰۲ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۹۹ لیتر بنزین در سال ۹۶ در استان گیلان صرفه‌جویی شده است.

   هاتف‌خبر – با جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک و ارزان به جای بنزین در سال گذشته ۳۰۲ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۹۹ لیتر بنزین در سال ۹۶ در استان گیلان صرفه‌جویی شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان از فروردین ماه تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۶ مجموعاً ۳۰۸ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۷۹ متر مکعبCNG در سراسراستان گیلان مصرف شده که این میزان نسبت به همین مدت در سال پیش از آن چهار درصد کاهش داشته است.


همچنین متوسط مصرف روزانه‌ی CNG در این مدت ۸۴۴ هزار و ۶۸۰ مترمکعب بوده که از طریق ۹۹ جایگاه CNG فعال (۳۵ باب دومنظوره و ۶۴ باب تک‌منظوره) در استان توزیع شده است.
گفتنی است از اول تا۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ نیز ۱۷ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۴۶ مترمکعب CNG در استان گیلان به مصرف رسید.
هم‌اکنون دو هزار و ۴۲۵ جایگاه CNG در کشور فعال است که گیلان با دارا بودن ۹۹ جایگاه CNG در رتبه‌ی ششم از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی قرار دارد.
همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان در اطلاعیه‌یی کالابرگهای جدید به شماره‌های ۱۱۹، ۲۱۹، ۳۱۹ و ۵۱۹ را به میزان ۲۱۰ لیتر برای دریافت نفت سفید اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان از ابتدای سال ۹۷ تا کنون دو میلیون و۸۲۰ هزار لیتر نفت سفید درقالب دو فقره کالابرگ توزیع گردیده که از این مقدار۷۱۴ هزار لیتر مربوط به مناطق سخت‌گذر است.
این میزان توزیع نفت سفید معادل چهار درصد سهمیه‌ی مناطق سخت‌گذر است.
در این اطلاعیه همچنین آمده که کالابرگها تا۳۱/۲/۹۷ دارای اعتبار دریافت هستند.
گفتنی است استان گیلان ۳۷ هزار ۸۰۶ خانوار مصرف‌کننده‌ی نفت سفید دارد که عملیات توزیع این فرآورده‌ی نفتی را ۲۳۳ فروشندگی فعال و ازطریق ۹ ناحیه( رودبار، رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش، صومعه‌سرا، آستارا، فومن و رشت) انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.