کد خبر : 16371
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

آتش‌نشانی رشت سال گذشته چهار هزار و ۷۳۳ عملیات داشته است

آتش‌نشانی رشت سال گذشته چهار هزار و  ۷۳۳ عملیات داشته است

هاتف‌خبر – رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: این سازمان سال گذشته در چهار هزار و ۷۳۳ عملیات آتشسوزی، حادثه و خدمات ایمنی شرکت کرده است.

   هاتف‌خبر – رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: این سازمان سال گذشته در چهار هزار و ۷۳۳ عملیات آتشسوزی، حادثه و خدمات ایمنی شرکت کرده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» بابک رمضانی در توضیح این خبر گفت: این عملیات شامل دو هزار و ۶۸۲ مورد آتشسوزی بوده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین در ۹۶۲ مورد حادثه‌ کمک‌رسانی شد که نسبت به سال پیش از آن هشت درصد افزایش داشت.
رمضانی خاطر نشان کرد: ارائه‌ی خدمات ایمنی آتشنشانان هم در یکهزار و ۸۹ مورد حاکی از کاهش ۲۱ درصدی این نوع عملیات نسبت به سال ۹۵ است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه آتشسوزی ضایعات و علفزار با یکهزار و ۷۶۰ مورد رتبه‌ی نخست آتشسوزیها را به خود اختصاص داده، افزود: رتبه‌ی دوم آتشسوزیها با ۵۰۷ مورد به آتشسوزی خانه‌ها مربوط می‌شود که علت ۵۱ درصد این آتشسوزیها هم اتصال در سیستم سیمکشی برق تشخیص داده شد.


بابک رمضانی با تاکید بر اینکه همچنان اهمیت بیمه‌ی اماکن به ویژه خانه‌های شهروندان به وسیله‌ی مردم جدی گرفته نمی‌شود، گفت: از بین ۵۰۷ خانه‌ی آتش گرفته‌ی سال گذشته تنها ۱۲۸ خانه بیمه داشته‌اند. از این رو می‌توان گفت که تنها ۲۵ درصد از این خانه‌ها بیمه بودند.
این مقام مسوول به قدرت آتش که در یک چشم بر هم زدن برای از بین بردن سرمایه‌ی یک عمر تلاش فرد کافی است، تاکید کرد: با توجه به شغلی که داریم بارها شاهد از بین رفتن تمام سرمایه‌ی یک شهروند به دلیل حادثه‌یی هستیم که متاسفانه مشاهده‌ی درد و آلام شهروندان بسیار سخت و تاسفبار است.
وی در ادامه به پوشش ۳۷۳ مورد گیر افتادن شهروندان در آسانسور، ۲۰۶ مورد محبوس شدن افراد در مکانهای مختلف اشاره نمود و گفت: باید ایمنی و سرویس تجهیزات همچون آسانسورها، درهای خروجی منازل، اتاق خوابها، سرویسهای بهداشتی و… بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا به دلیل نقص در این تجهیزات شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
گفتنی است هم‌اکنون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ۱۳ ایستگاه آتشنشانی و در مجموع با ۳۳۱ آتشنشان به همراه گروه فنی خودرویی و ۴۰ نیروی اداری مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به شهروندان است که با توجه به وسعت بافت سنتی و فرسوده‌ی شهر؛ سه ایستگاه آتش‌نشانی در سه جایگاه پرخطر مرکزی شهر وجود دارند که کمک شایانی در تسریع امداد شهریخواهد نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.