کد خبر : 15512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

فرماندار رشت: بیشترین ماندگاری مسافران نوروزی در رشت اتفاق افتاده است

فرماندار رشت: بیشترین ماندگاری مسافران نوروزی در رشت اتفاق افتاده است

هاتف‌خبر – شهرستان رشت رتبه‌ی نخست میزان ماندگاری و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی را بین شهرستانهای استان گیلان به دست آورده است.

   هاتف‌خبر – شهرستان رشت رتبه‌ی نخست میزان ماندگاری و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی را بین شهرستانهای استان گیلان به دست آورده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، سیدمحمد احمدی با بیان استقبال مثال‌زدنی شهرستان رشت از مسافران نوروزی اظهار کرد: درصد افزایش شاخصهای شهرستان رشت در میزان جذب گردشگر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۳۶ درصد بوده است.


فرماندار شهرستان رشت همچنین گفت: رشت با افزایش ۶۱۰ درصدی میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی روبه‌رو بوده و همچنین رتبه‌ی اول در میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه درصد ماندگاری گردشگرانی که حداقل یک‌شب را در شهرستان رشت اقامت داشته‌اند، ۳۶ درصد افزایش داشته است، افزود: در سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در شهرستان رشت حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که این میزان امسال به بیش از دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۲ گردشگر رسید.
فرماندار شهرستان رشت با اذعان به اینکه حدود ۱۵ هزار و ۸۰۸ گردشگر در هتلها اسکان داشته‌اند، بیان کرد: پنجهزار و ۸۲۹ نفر در میهمانپذیرها و ۹۸۵ نفر نیز در هتل‌آپارتمانها اسکان پیدا کردند.
احمدی با اشاره به اینکه ۱۷هزار و ۲۲۴ نفر در خانه مسافرها و ۱۳۳ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی اقامت داشته‌اند، گفت: حدود یکهزار و ۲۷۶ نفر در مجتمعهای گردشگری و یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۱۹ نفر نیز در اقامتگاه‌های موقت شهرستان رشت اقامت کردند.
وی با بیان اینکه ۱۳۹ هزار و ۹۱ نفر داخل چادرها اقامت داشته‌اند، افزود: در مراکز اسکان آموزش‌وپرورش که درواقع کلاسهای مدارس است ۳۳ هزار و ۳۹۷ نفر از گردشگران اسکان داشته و حدود ۱۱۹ هزار نفر در دیگرمراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.
فرماندار شهرستان رشت از افزایش ۶۱۰ درصدی میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان رشت خبر داد و افزود: شهرستان رشت بین ۱۶ شهرستان استان گیلان حائز رتبه‌ی برتر در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران شده است.
احمدی از نظارتهای انجام‌شده در اوروز سخن گفت و تصریح کرد: ۷۶ مورد بازدید از مراکز اقامتی و ۱۴۸ مورد بازدید از رستورانها و مراکز بین‌راهی، ۱۸ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، ۲۶۸ مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت صورت گرفته که از نظر میزان تعداد بازدیدها نسبت به همین مدت در سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر بود.
فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه در صدور اخطار و پلمب واحدهای متخلف ۱۹ درصد افزایش را در این زمان داشته‌ است، گفت: در سال گذشته حدود ۴۰۰ مورد بازدید صورت گرفته بود که امسال ۵۱۰ مورد بازدید نظارتی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بیش از ۷۴ هزار مورد در آمار ثبت‌شده است، خاطر نشان کرد: این آمارقابل استناد است بنا بر این اگر متناسب با ورودی مسافران بررسی شود آمار بیشتر نیز خواهد بود و این آمار بر اساس بلیتهای فروخته‌شده در جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استخراج ‌شده است.
احمدی از بازدید بیش از ۷۴ هزار مورد بازدید جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: بازدید از جاذبه‌های طبیعی شهرستان رشت نیز ۸۱ هزار و ۳۳۸ مورد و جاذبه‌های دست‌ساز و صنایع‌دستی در بازارچه‌ها ۶۱ هزار و ۹۰۰ مورد بوده که مجموع بازدید ۲۱۷ هزار ۲۹۸ مورد ثبت‌شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۱۰ درصد افزایش بازدید از جاذبه‌های شهرستان رشت ثبت‌شده است.
فرماندار شهرستان رشت گفت: این آمار مربوط به بازده‌ی زمانی ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال است که شهرستان رشت میزبان میهمانان نوروزی بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.