کد خبر : 15493
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۴۶

سفرهای داخلی باید ارزان شوند!

سفرهای داخلی باید ارزان شوند!

 هاتف خبر – یک نماینده ی مجلس از گرانی سفر در ایران که زمینه ساز افزایش سفرهای خارجی است انتقاد کرد و گفت: رونق اقتصادی و اشتغال با تقویت گردشگری داخلی محقق خواهد شد.

   هاتف خبر – یک نماینده ی مجلس از گرانی سفر در ایران که زمینه ساز افزایش سفرهای خارجی است انتقاد کرد و گفت: رونق اقتصادی و اشتغال با تقویت گردشگری داخلی محقق خواهد شد.
به گزارش “هاتف خبر” عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساختها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات موجود نمی‌شود، گفت: گرانی سفر در ایران موجب از دست دادن فرصتها شده است.
محمداسماعیل سعیدی به “خبرگزاری خانه ملت” با اشاره ثبت بیش از ۵۸ میلیون نفر شب اقامت در نوروز ۱۳۹۷ گفت: اگرچه تعداد قابل‌ملاحظه‌یی از مردم در نوروز سفر را تجربه کرده‌اند اما به دلیل وجود ظرفیتهای بالای گردشگری امکان تجربه ی سفرهای داخلی بیش از این میزان و رونق اقتصادی ببشتر وجود دارد ضمن آنکه باید برای افزایش کیفیت سفرها بدون گرانی آن نیز باید فکری کرد.

   نماینده ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه ی تسهیلات گردشگری به قشرهای مختلف جامعه، افزود: ارائه کارتهای سفر  به خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای سفر را امکانپذیر می‌شود درواقع در پی این مهم افراد می‌‌دانند سه ماه آینده به کدام شهر سفر خواهند کرد و در چه هتلی مستقر می‌شوند اما نبود تدبیر در ساماندهی سفرها موجب ترافیکهای جاده‌یی، هجوم مردم به شهرهای مختلف و سردرگمی آنها در تعطیلات شده است.

   وی با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساختها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات موجود شده است، افزود: در کشورهای صاحب گردشگری مردم خود این امکانات را برای مسافران ایجاد کرده و از این طریق امرار معاش می‌کنند و دولت در جایگاه ارائه دهنده ی تسهیلات و حامی ظاهر می‌شود اما در ایران سیستم کاملا” دولتی است به همین دلیل رونق اشتغال و اقتصاد از این طریق در پیچ و خم دولتی بودن ضایع می‌شود.

   عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با انتقاد از گرانی سفر در ایران این مساله را موجب از دست دادن فرصتها عنوان کرد و افزود: با توجه به اهل سفر بودن ایرانیان باید ذکاوت به خرج داده و با ارزان کردن شرایط سفر از این موقعیت نهایت استفاده را کرد.

پ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.