کد خبر : 15050
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

۵۳ سامانه ی هوشمند تخلفات جاده یی گیلان را ثبت می کنند

۵۳ سامانه ی هوشمند تخلفات جاده یی گیلان را ثبت می کنند

 هاتف خبر – مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:‌ اواخر امسال و فروردین سال ۹۷ تعداد ۵۳ سامانه ی هوشمند تخلفات رانندگی را در راه‌ها و شریانهای اصلی استان گیلان ثبت می کنند.

   هاتف خبر – مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:‌ اواخر امسال و فروردین سال ۹۷ تعداد ۵۳ سامانه ی هوشمند تخلفات رانندگی را در راه‌ها و شریانهای اصلی استان گیلان ثبت می کنند.

   به گزارش “هاتف خبر” مهندس محمدرضا نازک‌کار  افزود:‌ بر طبق ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور،‌ قیمت بلیت اتوبوس‌ها در نوروز ۹۷ ثابت مانده و به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی همواره از اولویتهای سازمان راهداری بوده و هست و برای این منظور نیروهایی درجهت نظارت و اعمال کنترل‌ بر نحوه ی فعالیت ناوگان حمل و نقل مسافر گمارده شده‌اند.

   مهندس نازک‌کار نصب سامانه ی هوشمند را در ارتقای سطح ایمنی مهم بر‌شمرد و گفت:‌ این سامانه در اتوبوسها نصب و راه‌اندازی شده که از طریق تصویری و یا کنترل عملکرد سرعت به‌صورت شبانه‌روزی اقدامات لازم را برای ارتقای ایمنی انجام می‌دهند.

   وی با تاکید بر بهره‌گیری از سامانه ی حمل و نقل هوشمند خاطر نشان کرد:‌ برای اجرای فاز دوم طرح نصب سامانه ی هوشمند نیز توافقات لازم بین اداره ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان و پلیس راه انجام ‌شده تا پس از بررسی و جانمایی مورد نظر نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود.

   مهندس نازک کار با اشاره به بار ترافیکی در راه‌های اصلی استان گیلان در روزهای پایانی سال افزود:‌ گیلان افزون بر ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی دارد و با توجه به اینکه ۸۰ درصد بار ترافیک بیشتر در این خطوط است درصدد راه‌اندازی سیستم سامانه ی هوشمند ترافیک در همه ی این مسیر‌ها هستیم.

   وی بر ضرورت ایمن‌سازی مناطق حادثه خیز راه های استان گیلان نیز تاکید کرد: و گفت: ۴۱ اکیپ مجهز راهداری با ۲۷۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک،‌ سنگین و نیمه سنگین به همراه ۱۶ راهدارخانه ی ثابت و ۹ راهدارخانه ی سیار تا پایان فروردین ۹۷ در حال آماده‌باش کامل هستند.

   مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان افزود:‌ اصلاح خط‌کشی‌ها،‌ پاکسازی حاشیه ی راه‌ها از زباله،‌ تعمیر علایم افقی و عمودی نصب شده در جاده‌ها و شست وشوی آنها از اقدامات اداره ی کل راهداری برای استقبال از مسافران نوروزی است.

   مهندس نازک کار در پایان با اشاره به  سامانه‌های راهنما و یا رسیدگی به انتقادات نیز گفت: ‌شماره‌های پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۴۱ و ‌۲۰۰۰۰۱۴۱ همچنین شماره تلفن ۳۳۳۱۱۱۱۱ و ۳۳۱۱۰۱۵۴ آماده ی دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادهای هموطنان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.